fallback

Как пандемията променя начина, по който американците харчат парите си

Компаниите, които успяват да се адаптират към променените навици на потребителите, отчитат скок на продажбите, докато други се борят да оцелеят

10:41 | 21.05.20 г. 1
Автор - снимка
Създател

Коронавирусът промени сериозно ежедневието навсякъде, включително и в САЩ. Сред най-непосредствените последици от кризата са радикалните промени в начина, по който хората харчат парите си.

Стълбовете на американската промишленост на практика спряха за няколко седмици. Самолетите, ресторантите и спортните зали изведнъж се изпразниха. В много щати предприятията, които се смятат за несъществени - включително търговците на луксозни стоки и голф игрищата - бяха принудени да затворят, пише New York Times.

„Това е най-резкият спад на потребителските разходи, който някога сме виждали“, коментира ситуацията Люк Тили, главен икономист от Wilmington Trust.

к1

Всички класации в тази статия са базирани на анализ на New York Times по данни от Earnest Research, която проследява и анализира покупките чрез кредитни и дебитни карти на близо шест милиона души в САЩ. Въпреки че данните не включват парични трансакции и следователно не отразяват всички продажби, информацията предоставя ясна картина на въздействието на вируса върху икономиката на страната.

Някои компании като Walmart, Amazon и Uber Eats отчитат резки скокове при покупките. Клиентите на много други бизнеси обаче просто са спрели да харчат, показват данните.

к2

Посоката и начинът, по който американците харчат парите си, определят кои компании ще оцелеят и ще имат работа. През последните седмици над 16 милиона работници в страната подадоха заявления за помощи заради безработица. С неясен хоризонт по отношение на края на пандемията потребителските разходи вероятно ще останат коренно променени в продължение на много месеци.

к3

Тъй като ресторантите затвориха врати и хората си останаха вкъщи през март, хранителните магазини се сблъскаха със сериозно нарастване на търсенето. За 7-дневния период, който приключи на 18 март, продажбите на хранителни стоки са се увеличили със 79% спрямо предходната година. Особено голям ръст на търсенето отбелязват продукти като тестени изделия, брашно, тоалетна хартия и сапун. Полуфабрикатите и консервите отново се върнаха на мода.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:34 | 13.09.22 г.
fallback