Американският самолетопроизводител Boeing съобщи, че ще намали служителите си с около 10% и ще свие още повече производството на самолетите 787 Dreamliner, след като обяви загуба за второ поредно тримесечие на фона на срива на глобалното търсене на пътувания заради коронавируса, предава Ройтерс.
Цената на акциите на компанията нарасна с 5,4% до 138,34 долара в предборсовата търговия.
Самолетопроизводителите, авиокомпаниите и доставчиците бяха тежко засегнати от пандемията, която срина пътуванията, запрати големите икономики в рецесия и принуди големи компании да търсят ликвидни средства, за да издържат кризата.
Базираната в Чикаго Boeing изрази увереност, че ще получи достатъчно ликвидни средства, за да финансира операциите си, което тласна нагоре цената на акциите й в предборсовата търговия. Ройтерс съобщи във вторник, че компанията работи с инвестиционни банки по потенциална облигационна сделка на стойност най-малко 10 млрд. долара.
Миналия месец тя използва цялата си кредитна линия от 13,8 млрд. долара и също така обмисля да поиска държавна помощ.
Още преди коронавируса Boeing трябваше да се бори със замразяване на производството и приземяването от една година на самолетите си 737 MAX след две катастрофи с жертви.
През януари главният изпълнителен директор на Boeing Дейв Калхун заяви, че производството на MAX може да бъде възобновено до април преди прогнозираното му завръщане в небето в средата на годината, но здравната криза поставя под въпрос този график.
Boeing съобщи вчера, че производството на 737 MAX ще бъде възстановено на ниски обороти през 2020 г., тъй като има по-добро разбиране на времето и условията за възобновяване на полетите, като очакванията са за постепенен ръст до 31 на месец през 2021 г. и следващо постепенно повишение в съответствие с търсенето на пазара.
Ройтерс съобщи вчера, че одобрение не се очаква поне до август и може да бъде отложено дори за по-късно.
Boeing обяви, че планира да намали производството на по-големия си самолет 787 до седем броя на месец до 2022 г. През октомври компанията съобщи планове да намали производството на 787 до 12 на месец в края на 2020 г. спрямо 14 преди това. По-рано тази година компанията ревизира целта си за десет самолета на месец в началото на 2021 г. Тя също така ще намали комбинираното производство на 777/777X до три на месец през 2021 г. спрямо пет в момента.
Търсенето на 787 намаля в резултат на търговската война между САЩ и Китай, а пандемията направи още по-трудно за Boeing да запази производството на самолета, който е основен източник на пари, тъй като 737 MAX остава приземен.
Boeing съобщи, че предполагаемите срокове на одобренията на регулаторите за 737 MAX ще позволят възобновяването на доставките през третото тримесечие.
Коригираната загуба на компанията е достигнала 1,70 млрд. долара, или 1,70 долара на акция през първото тримесечие спрямо печалба от 1,99 млрд. долара, или 3,16 долара за акция година по-рано.
През уикенда Boeing отмени сделка за 4,2 млрд. долара за пътническата авиация на Embraer, което накара бразилската компания да се обърне към арбитражен съд.
Компанията е заплашена и от съдебни дела заради катастрофите със 737 MAX, а федерални следователи, подпомагани от ФБР и генералния инспектор към министерството на транспорта, разследват сертифицирането на 737 MAX.
Европейският конкурент на Boeing Airbus обяви в сряда спад на печалбата си с 49% през първото тримесечие и призова за кампания за възстановяване на доверието в полетите, която да обхване цялата индустрия. Компанията съобщи планове за спестяване на пари, след като е изразходвала 8 млрд. евро (8,67 млрд. долара) през първото тримесечие.