Бизнесменът Майкъл Блумбърг е налял в кратката си кандидат-президентска кампания 935 млн. долара през периода до февруари. От тази сума 474 млн. долара са били лични негови средства, показва декларацията му пред Федералната изборна комисия.
Разходите на бившия кмет на Ню Йорк през февруари са били рекордни за месец за президентска кампания, като те са общо в размер на 875 млн. долара. Според документа, Блумбърг е приключил месеца с 60,6 млн. долара в банката плюс задължения за 31,7 млн. долара, показват документите, цитирани от неговата едноименна информационна агенция Bloomberg.
Бившият кандидат-президент се присъедини към надпреварата на 24 ноември, убеден, че държавният глава от Републиканската партия Доналд Тръмп ще победи всеки един от кандидатите на Демократическата партия. Но след като похарчи близо 580 млн. долара за реклама и изграждане на щабове с 2400 души в 43 щата, разочароващите му резултати на т. нар. супервторник го оставиха без друга възможност, освен да се оттегли. Той прекрати кампанията си на 4 март и подкрепи своя доскорошен опонент и бивш вицепрезидент Джо Байдън.
Според публикуваните документи неговата кампания е продължила с големите разходи през февруари. Били са платени 246 млн. долара на Assembly за закупуването на рекламни пространства, 33,1 млн. на Facebook Inc. и 28,6 млн. долара за Mission Control – компания за пощенски услуги.
Блумбърг обяви в петък, че прехвърля 18 млн. долара от своята кампания към Националния комитет на Демократическата партия и й прехвърля някои от своите щабове в опит да помогне за цялостната кампания на политическата сила срещу Доналд Тръмп на предстоящите избори през ноември.
По-рано Блумбърг заяви, че дори и да не спечели номинацията на демократите, пак е готов да похарчи много пари, за да поддържа екипи в шест ключови щата.