fallback

UPS: Растежът в транспортния сектор е стабилен в епохата на Amazon

Американската куриерска компания се подготвя усилено за навлизането на гиганта в онлайн търговията в сектора за доставки

08:30 | 24.09.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Не толкова отдавна Wall Street предположи, че запазената марка на американския транспортен сектор, традиционалистите в бранша United Parcel Service Inc. (UPS), ще изпреварят FedEx Corp. с напълно автоматизираните си центрове за сортиране на пратки, в надпреварата за по-ефективно монетаризиране на бизнеса, обвързан така силно през последните години с електронната търговия.

Но това не се случва точно по този начин, пише Bloomberg. 

Инвестиционната сума в размер на 20 млрд. долара, подробно описана от главния изпълнителен директор на UPS Дейвид Абни през миналата година - план, който първоначално разтърси Wall Street, вече дава плодове. Маржовете на печалбата се подобряват, дори когато 112-годишният превозвач се справя с непрестанно растящия обем онлайн поръчки, които обикновено са по-малко доходоносни за обслужване от бизнес клиентите.

"Поели сме в добра посока и мисля, че ще се възползваме от предимствата от трансформацията още доста години", споделя Абни в интервю.

Докато FedEx мудно се адаптира към бизнеса с електронна търговия, компанията, ръководена от Абни, се фокусира върху него, като показва, че е готова да възприеме Amazon.com Inc. като свой основен клиент.

И двете куриерски дружества преминават през различни периоди на финансов катаклизъм до скокове в печалбата и много добре осъзнават непрестанно променящата се действителност.

Но засега UPS има надмощие.

Акциите на компанията превъзхождат книжата на конкурента през тази година, дори преди FedEx да съобщи по-рано миналата седмица, че търговската война и широкото, глобално икономическо забавяне са се отразили негативно върху доставките - мнение, което UPS категорично заяви, че не споделя.

Абни добавя, че UPS е напът да постигне целта, която си е поставила миналата година - за увеличаване на годишната печалба с 1,20 долара на акция през 2022 г.

Драстична промяна

Малко повече от две години, след като встъпва в длъжност като изпълнителен директор, Абни за пръв път представя на инвеститорите това, което се превърна в най-мащабното преструктуриране на компанията от десетилетия.

UPS трябва да се "промени драстично", казва той в интервюто. Компанията е принудена да извърши „основен ремонт“, за да посрещне ефективно промените при доставките на дребно.

UPS инвестира сериозни средства за подобряване на ефективността на остарелите съоръжения. Компанията осъзна, че трябва да наеме ръководители от редиците на UPS, за да внесе свежо мислене как да се справи с прекъсването при доставките, причинено от Amazon. Интернет търговецът е един от най-големите клиенти на UPS, както и потенциален конкурент, тъй като изгражда собствена мрежа за доставки.

Следващият месец ще бъде от съществено значение, тъй като инвеститорите преминават през резултатите от третото тримесечие, за да видят дали куриерската компания, известна със своята запазена марка кафяви микробуси, може да поддържа досегашната инерцията.

Абни се възползва от специален договор, който позволява на UPS да наема шофьори през уикенда с по-малко средства за заплащане на труда. Дружеството също така предлага предсрочно пенсиониране на ръководителите, които възприеха плана за трансформация и не си тръгнаха.

Но всеки от тези ходове крие рискове.

Бизнесът с пратки на Amazon все още заплашва да открадне значителен дял от пазара и да подбие цените за доставка. Също така не е ясно дали автоматизацията и новите самолети могат да помогнат да се намали риска при печалбите на UPS, посочва Дейвид Рос, анализатор в Stifel Nicolaus & Co.

Решенията на Абни да постави четири външни лица в ръководния комитет от 12 души и да освободи дългогодишните ръководители чрез ранно пенсиониране, е рисков ход, споделя Глен Гудинг, президент на IDrive Logistics, който работи в UPS 21 години.

В същото време анализаторите са оптимисти за резултатите от третото тримесечие, въпреки че прогнозират, че печалбата ще нарасне до 2,06 долара на акция, спрямо 1,82 долара за дял година по-рано. Акциите на UPS поскъпнаха общо с 24% през тази година до сряда, като изпревариха по стойност тези на FedEx, които отчитат цялостен спад от 6,5%.

Абни посочва, че UPS е готова за навлизането на Amazon в транспортния сектор, която вече наема въздушни товарни превози, шофьори, които да извършват доставките по домовете и изгражда високотехнологична транспортна мрежа.

Анализаторите изчисляват, че гигантът в електронната търговия е отговорен за почти 10% от продажбите на UPS - бизнес, който би могъл да стане по-малко печеливш, ако Amazon вземе най-доходоносните маршрути за себе си. В същото време FedEx анулира договорите с Amazon за местните превози в САЩ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:53 | 12.09.22 г.
fallback