Американската компания Боинг Boeing не е информирала пилотите и авиолиниите в продължение на месеци, че един от индикаторите за сигурност в пилотската кабина на самолетите от модела 737 Max не работи както трябва. Този факт бил съобщен на авиолиниите чак след като един от самолетите се разби в Индонезия година, предаде AP.
Предупредителният сигнал, наречен индикатор за "ъгъла на атака" (наклона на крилото спрямо въздушния поток) съобщава на пилотите дали някои от сензорите предава погрешна информация. Целта му е била да предупреждава пилотите за грешки в работата на сензорите, подобни на случилите се при катастрофите в Индонезия и Етиопия.
Сензорът е работел при предишни модели на Boeing 737, но е бил изключен при самолетите 737 Max.
Американските регулационни органи не са били информирани в продължение на повече от година, че сензорът е станал незадължителен, отбелязва Ройтерс. Boeing е изчакал 13 месеца, до ноември 2018 година.
Boeing заяви, че самолетите могат да бъдат използвани безопасно без въпросния индикатор, но че той ще бъде включен в моделите 737 Max, преди самолетите да бъдат пуснати отново в експлоатация, подчертава AP.