fallback

Шефът на Blackrock: Капитализмът стигна твърде далече

Компаниите трябва да се ангажират повече към обществата, казва Лари Финк

19:59 | 19.04.19 г. 5
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Лари Финк не се отказва. Главният изпълнителен директор на Blackrock редовно се среща с корпоративни мениджъри, правителствени ръководители и големи инвеститори. Той винаги повдига темата, която в момента е начело в неговия дневен ред.

„Трябва да гарантираме дългосрочното мислене. Управителните съвети и Бордовете на директорите трябва да поемат повече отговорност за това и компаниите трябва да направят повече за обществото“, казва Финк в интервю за германския икономически всекидневник Handelsblatt.

„Purpose“ е кодът, който шефът на най-големия мениджър на активи изисква от компаниите по света. На български може да се преведе с нещо като „цел“ или „определяне“. Във времената на големи политически катаклизми и парализирани правителства компаниите трябва да затворят пропастта, оставена от властите, настоява Финк. „Мисля, че концерните няма да имат друг избор“.

По този начин главният изпълнителен директор на Blackrock се намесва в дебата за капитализма, който се води в момента страстно на Wall Street. Едва в началото на април Рей Далио, основателят на най-големия хедж фонд в света Bridgewater, предупреди за революция, ако американските социални дисбаланси не бъдат премахнати.

„Има известно социално разочарование, защото капитализмът работи за все по-малко и по-малко хора. А в някои случаи направи трябва да се признае: капитализмът отиде твърде далеч”, признава Финк, чиято група управлява клиентски активи за 6,5 трлн. долара. Той обаче посочва също, че „капитализмът е облагодетелствал повече хора от всеки друг политически модел".

В момента Blackrock работи върху инструменти за измерване и сравняване на целите. В крайна сметка тези ценности са много по-трудни за измерване, отколкото твърдите корпоративни метрики, като печалбата и възвръщаемостта. Въпреки това, според Финк, фактът, че компаниите имат и по-голям социален смисъл, освен да печелят пари, не трябва да бъде лошо за бизнеса.

„Най-добрите компании не само гледат своите акционери", казва 66-годишният Финк. „Те свързват интересите на служителите с тези на клиентите и се грижат за общностите, в които работят“. А това на свой ред ще е от полза за акционерите в дългосрочен план, смята мениджърът.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:01 | 13.09.22 г.
fallback