Когато американците започват да отбелязват Деня на благодарността през 19-и век, идеята е била да се отблагодарят за благата, които са получили през годината, най-вече за добрата реколта. Напоследък обаче сякаш все много хора прекарват празниците, мислейки за това от какво може би се нуждаят, а не какво вече имат, коментира Statista.
През последните няколко години уикендът около Деня на благодарността се превърна в невероятен шопинг фарс както онлайн, така и в традиционните магазини. Търговците на дребно се опитват да се преборят един друг, предлагайки най-добрите сделки за Черен петък/ Киберпонеделника, а потребителите с готовност се възползват от шанса да започнат празничното си пазаруване и от някои изгодни сделки.
Не е изненада, че се очаква тазгодишният уикенд след Деня на благодарността да разбие всички рекорди за онлайн пазаруването - за пореден път. Според доклада Adobe Digital Insights общите продажби от електронна търговия през целия уикенд вероятно ще достигнат 23,4 млрд. долара, а Киберпонеделникът ще се окаже най-големият ден за пазаруване онлайн в американската история.