fallback

Потребителските разходи подкрепиха ръста на печалбата на Visa

Общият размер на плащанията по карти Visa е нараснал с 11% за трите месеца до септември

10:18 | 25.10.18 г.
Автор - снимка
Създател

Visa успя да отговори на очакванията на Wall Street за печалбата си за последното тримесечие. Най-голямата разплащателна мрежа в света се е възползвала от по-високите разходи на своите потребители по кредитни и дебитни карти, както и от засилването на американската икономика.

Общият размер на плащанията по карти Visa е нараснал с 11% за трите месеца до септември, като в същото време броят на обработени трансакции се е увеличил с 12%. Обемът на плащания представлява размерът в долари на покупки, направени с картите.

Нарастващите заплати, увеличаващата се заетост и по-ниските данъци дадоха тласък на потребителското доверие в САЩ, което достигна до най-високите си размери от близо две десетилетия насам. Това стимулира покупките на всичко – от луксозни стоки до ежедневни покупки.

Visa, нейният конкурент Mastercard и компанията за издаване на кредитни карти American Express в резултат отчитат повече трансакции и по-високи приходи от такси.

Нетната печалба на Visa нараства до 2,85 млрд. долара през четвъртото тримесечие. За сравнение, година по-рано тя е в размер на 2,14 млрд. долара.

Без еднократните ефекти компанията отчита печалба от 1,21 долара за акция – малко над очакванията на анализатори за 1,20 долара по данни на Refinitiv. Данните представлява девето поредно тримесечие с по-добри от очакваното резултати за Visa.

Нетните оперативни приходи също нарастват с 12% до 5,43 млрд. долара.

Акциите на компанията, които от началото на годината отчитат ръст от 21%, поскъпват с близо 1,7% в следборсовата търговия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:50 | 13.09.22 г.
fallback