Производителят на американско уиски Jack Daniel's Brown-Forman Corp. усеща „жилото“ на търговските спорове между САЩ и Европейския съюз (ЕС) и наложените мита върху американската спиртна напитка, съобщава Wall Street Journal.
Компанията, която стои зад марки бърбън като Old Forester и Woodford Reserve, предупреди, че печалбите за текущата фискална година няма да оправдаят предварителните прогнози заради международната търговска несигурност и допълнителните разходи, създадени от наскоро приетите мита от ЕС.
През юни Европа започна да налага 25-процентни мита върху вноса на американско уиски, мотоциклетите на Harley-Davidson и други американски стоки в отговор на налозите върху стомана и алуминий от ЕС на президента Доналд Тръмп.
Месец по-късно Harley-Davidson заяви, че ще прехвърли производството си в чужбина с идеята да избегне въпросните мита, което привлече гнева на Тръмп.
Ръководителите на Brown-Forman заявиха в сряда, че забавят поскъпването на своите продукти на някои европейски пазари, за да сведат до минимум въздействието на митата върху продажбите.
„В някои отношения ние купуваме време, за да видим дали тези мерки могат да бъдат постигнати“, заяви главният изпълнителен директор на компанията Пол Варга, отбелязвайки, че шотландското уиски засилва своята конкурентоспособност в Европа.
Ръководителите твърдят, че въпросното забавяне в увеличаването на цените, съчетано с по-високите разходи и колебанията на валутния курс, ще изтрие по 10 цента на акция в годишната печалба на компанията или почти 50 млн. долара.
Въпреки заплахите от митата компанията отчете покачване на продажбите с 6% за първото тримесечие до 766 млн. долара, тъй като силната печалба на международните пазари компенсират представянето в САЩ.
Ръководителите на Brown-Forman Corp. посочват, че половината от 12-те процента увеличение на продажбите извън страната са резултат от купуването на продукти за запасяване преди налозите.
Печалбата за тримесечието е нараснала с 12% до 200 млн. долара или 41 цента за акция.
В сряда френският конкурент Pernod Ricard SA, заяви, че ценообразуването се е подобрило в самия край на фискалната година, но предупреди, че компанията е изправена пред по-високите цени на необходимото за производството на текила агаве грозде, което е необходимо и за коняка.
Pernod Ricard, която произвежда Jameson и водка Absolut, обяви, че печалбата за фискалната година е нараснала с 13% до 1,58 млрд. евро при продажби на дребно от 8,99 млрд. евро.