fallback

Щатски компании от Amazon до General Motors се опитват да преборят митата на Тръмп

Компаниите се опитват да не влизат в конфронтация с американския президент, но се стараят да повлият на решенията му

16:16 | 22.07.18 г.

Големите компании в САЩ - от Amazon.com до Toyota Motor, се опитват да се преборят с ефекта от търговските политики на администрацията на Тръмп и да избегнат нови мита.

Компаниите се опитват да не влизат в конфронтация с американския президент Доналд Тръмп, но искат да упражнят колкото се може повече влияние, за да го разубедят да спре да къса търговски споразумения или да въвежда мита върху редица вносни продукти, коментира Ройтерс.

Amazon – най-големият търговец на дребно в света и компания за облачни технологии, може да пострада от мита върху продукти, продавани през сайта ѝ, и компоненти за центровете ѝ за данни. Тя обсъжда рекламни кампании за цялата индустрия и други широки лобистки усилия, коментира запознат източник на Ройтерс, поискал анонимност.

Amazon е отказала коментар.

Toyota Motor North America – дъщерно дружество на японската Toyota, която също може да пострада, ако Тръмп изпълни плана си да наложи мита върху вноса на автомобили и части, събра свои служители във Вашингтон за протест тази седмица пред Капитолия. В същото време шефът на подразделението се е срещнал с ключови членове на Конгреса през последните седмици, за да обсъди потенциалното влияние на митата.

Мениджъри в General Motors, която може да бъде ударена, ако Тръмп оттегли САЩ от NAFTA или ако наложи автомобилни мита, също води срещи с администрацията и Конгреса през последната седмица, за да изрази опасенията си по търговски въпроси. Митата ще доведат до „по-слабо присъствие у дома и в чужбина“, каза компанията през юни.

Най-големият производител на автомобили в САЩ дори ще наеме бившия заместник-директор на Тръмп в Националния икономически съвет и съветник по международните икономически дела Еверет Айсенстат, който напусна Белия дом по-рано този месец. GM е отказала да коментира темата за Ройтерс, а Айсенстат не е бил открит за коментар.

Тези, които вече пострадаха от митата върху вноса на алуминий и стомана, влезли в сила през юни, също се опитват да облекчат ситуацията в частни срещи. Администрацията на Тръмп заплаши с 10-процентови мита и китайски стоки за 200 млрд. долара, което може да засегне хиляди вносни продукти – от мебели до мрежови рутери.

Базираната в Сиатъл Amazon се опасява, че подобни налози ще ударят потребителите по време на важния коледен сезон, казва запознат източник.

Компанията е идентифицирала широк спектър от стоки, някои от тях скъпи, които ще бъдат ударени от митата и оценява потенциалното влияние върху бизнеса си, допълва източникът.

Сред водещите тревоги е увеличаването на разходите за внос на компоненти, използвани в центровете за данни или други елементи, които ще направят облачния ѝ бизнес по-малко конкурентен, коментират двама източници. Amazon Web Services е най-печелившото подразделение на компанията.

Amazon обаче не е единствената в технологичната индустрия, която се тревожи за това. „Трудно е да се сетиш за много компании, които да не срещат риск или да не са изложени на такъв в резултат на митата“, казва Дийн Гарфийл, главен изпълнителен директор на Information Technology Industry Council, чиито членове са конкуренти на Amazon като Microsoft, Alphabet и други.

Лобирането пред представители на администрацията и членове на Конгреса може да бъде скъпо начинание без гаранции за победа, но някои все пак бележат успехи.

Apple сега получи гаранции от администрацията на Тръмп, че скъпите ѝ смартфони iPhone ще бъдат доставяни от Китай, без да са обект на мита, съобщи New York Times миналата седмица.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:13 | 13.09.22 г.
fallback