Американската търговска камара – най-голямата бизнес група в САЩ и традиционно близък съюзник на Републиканската партия на президента Доналд Тръмп, започва кампания против митническите политики на държавния глава.
Насочени срещу някои от най-близките търговски партньори на САЩ, митата на държавния глава тревожат финансовите пазари и обтягат отношенията между Белия дом и Камарата.
Новата кампания, подробностите около която съобщава Ройтерс, е агресивен ход на лобисткия гигант, според който действията на държавния глава може да причинят търговска война, която да удари джоба на американските потребители.
„Администрацията заплашва да подкопае икономическия прогрес, за чието постигане работи толкова упорито“, заяви президентът на Камарата Том Донахю в изявление за Ройтерс. „Трябва да търсим свободна и справедлива търговия, но това просто не е начинът да го постигнем“, допълни той.
Своите заключения Камарата прави на базата на анализ на данни от американското търговско министерство и държавни агенции от Китай, ЕС, Мексико и Канада.
Камарата, в която участват 3 млн. членове, в миналото е работила в тесни връзки с републиканските президенти и по-рано похвали Тръмп за данъчната му реформа от декември, включваща намаление на корпоративните налози. Нарастващото напрежение в търговията обаче създава пропаст между бизнеса и администрацията.
Доналд Тръмп наложи мита върху стоки за стотици милиарди долари срещу Китай, Канада, Мексико и Европейския съюз. Страните обаче побързаха да отговорят, което покачи още градуса на търговското напрежение.
По-рано Тръмп беше убеждаван да се откаже от митата с довода, че щатите, които го подкрепиха на президентския вот от 2016 г., ще бъдат най-силно засегнати.
Така например според Камарата износ на щата Тексас на стойност 3,9 млрд. долара може да бъде засегнат, на Тенеси – 1,4 млрд. долара, на Южна Каролина – 3 млрд. долара.