Кризата със сигурността на Facebook се превърна и в криза на акционерите, пише в свой анализ Bloomberg.
Само в рамките на последните два дни социалната мрежа е загубила над 60 млрд. долара от пазарната си стойност, след като стана ясно, че личната информация на милиони потребители е била използвана от компания за анализ на данни.
Тази сума представлява повече от цялата пазарна капитализация на компанията на Илон Мъск Tesla Inc., която е в размер на 52 млрд. долара или три пъти тази на Snap Inc. (19 млн. долара), която притежава платформата Snapchat.
По време на търговията в понеделник акциите на социалната мрежа се сринаха с 6,8% - най-големият им спад от почти четири години насам. Разпродажбата продължи и във вторник, след като бе съобщено, че американската федерална търговска комисия започва разследване за начина, по който компанията борави с лични данни.
Негативната тенденция беше подкрепена и от съобщение, че ръководителят на отдела за сигурност на Facebook Алекс Стамос планира да се оттегли.
Към 14:30 ч. българско време в сряда цената на акциите на компанията отбелязват понижение от 2,56% и се търгуват за 168,15 долара за акция.
Двудневната разпродажба е най-тежката за Facebook от юли 2012 г., когато компанията за първи път беше листната при стойност от 38 долара за акция.