fallback

Конфликтът между САЩ и Канада заради Bombardier навлиза в нова фаза

Американското министерство на търговията обави, че налага мита в размер на 300% върху продаваните в САЩ самолети CSeries на канадския производител

13:30 | 21.12.17 г.
Автор - снимка
Създател

Администрацията на американския президент Доналд Тръмп препоръча налагането на тежки мита върху самолетите Cseries на Bombardier Inc., полагайки началото на нов етап от бурния спор между САЩ и Канада по въпроса, съобщава агенция Ройтерс.

Решението на американското министерство на търговията да наложи мита в размер на 300% е в резултат на жалба от Boeing Co, че канадският му конкурент е получил неправомерно субсидиране от правителството в Отава, позволявайки му да вкара най-новите си самолети в САЩ на цена под пазарната им стойност.

„Днешното решение потвърждава оплакванията на Boeing по отношение на цените на Bombardier в САЩ – цени, които навредиха на работната ни сила и американската индустрия“, заявиха от щатския производител в изявление след решението, което беше до голяма степен очаквано сред представителите на индустрията.

Вторият по големина американски превозвач Delta Air Lines сключи по-рано сделка за доставка на общо 75 самолета CSeries, всички от които са с капацитет между 100 и 150 места. Всеки един от тях струва 79,5 млн. долара, което прави общата сметка 5,9 млрд. долара, но обикновено превозвачите получават отстъпки. 

Ако влязат в сила, митата ще утроят разходите за самолетите CSeries, продавани в САЩ. Според Boeing Delta Air Lines са получили летателните апарати на чиста цена от 20 млн. долара за брой, което е значително под сумата от 33 млн. долара, която Bombardier получава за самолет в родината си.

Канадският производител посочи след днешното решение, че има намерение да обедини сили с европейския Airbus и да започне производство на CSeries в Мобил, Алабама, което ще ги направи местен продукт за американския пазар.

„За съжаление решението на министерството на търговията се различава от реалността и пренебрегва дългогодишни бизнес практики във въздушната индустрия“, се казва в изявление на Bombardier.

Решението на министерството ще влезе в сила, ако американската Международна търговска комисия отсъди в полза на Boeing. Нейното решение се очаква най-рано през 2018 г.

От своя страна канадският министър на външните работи Кристия Фриленд заяви, че правителството тепърва ще обмисли следващите си стъпки и евентуална възможност за обжалване на решението. Според нея от Boeing не са могли да докажат, че дейността им е застрашена по някакъв начин от CSeries в един пазарен сегмент, който „са напуснали преди десетилетие“.

Днешното решение задълбочава войната между Boeing и Bombardier. По-рано този месец Канада намекна, че шансовете на американския превозвач да сключи с Отава мащабна сделка за покупка на 88 самолета са малки, освен ако не се откаже от обвиненията си в дъмпинг. Отава също така заяви, че се е отказала от намерението си да купи 18 изтребителя на Boeing. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:12 | 13.09.22 г.
fallback