Американската верига супермаркети Target отчете по-висока от очакваното печалба за второто тримесечие, както и 1,3% ръст на т. нар. съпоставими продажби, след като в продължение на една година имаше спадове, съобщи Ройтерс. Според търговеца на дребно това се дължи главно на наличието на повече клиенти и в самите магазини, и онлайн.
В предборсовата търговия акциите на компанията поскъпнаха с 5% до 57,01 долара за брой. Във вторник от Target обявиха, че ще удвоят броя на по-малките си магазини. Към края на второто тримесечие този брой е 34.
Търговецът на дребно полагаше усилия в продължение на няколко години да даде нова посока на бизнеса и през февруари заяви, че агресивно ще промотира продуктите си. Освен това Target обеща да държи ниски цените на хранителните продукти, за да се конкурира с Wal-Mart и Amazon.com.
От Target заявиха, че ще се фокусират и върху големи инвестиции в онлайн търговията.
Продажбите в магазините, отворили преди повече от 12 месеца, растат с 1,3%, което е повече от очакваното 0,7-процентово повишение.
Нетната печалба обаче се понижава до 672 млн. долара през тримесечието, приключило в края на юли. Година по-рано печалбата беше 680 млн. долара.
Когато се изключат някои елементи, печалбата на акция е 1,23 долара, а очакванията на анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters, бяха за 1,19 долара на акция.
Продажбите растат с 1,6% до 16,43 млрд. долара, което е над очакванията за стойност от 16,30 млрд. долара.