Американската верига супермаркети Target отчита по-добри от очакваното резултати през първото тримесечие, съобщава Ройтерс.
Продажбите в обектите на Target, отворили поне преди година, се понижават с 1,3% при прогнози за 3,6-процентов спад. Според компанията продажбите се понижават заради по-малкото клиенти, посетили магазините и заради по-малкото закупени продукти. Това обаче се компенсира отчасти от ръст на търсенето на бански костюми, на електроника като конзолата Nintendo Switch, както и на продукти, рекламирани от знаменитости като Виктория Бекъм.
Нетната печалба на Target расте до 681 млн. долара (1,23 долара на акция) през тримесечието, приключило в края на април. Година по-рано печалбата беше 632 млн. долара (1,05 долара на акция).
Приходите се понижават с 1,1% до 16,02 млрд. долара.
Акциите на компанията скочиха с над 7% до 58,40 долара на акция в предборсовата търговия в сряда.
През февруари Target заяви, че ще предприеме „агресивни дейности“, ще въвежда промени в магазините и ще инвестира в нови марки и технологии, за да се справи с конкуренцията от страна на Wal-Mart и Amazon.com.
„Въпреки че сме уверени в плановете си, сме изправени пред редица насрещни ветрове в сегашната обстановка“, казва Браян Корнел, главният изпълнителен директор на Target.
Онлайн продажбите нарастват до 4,3% от общите приходи, като през същото тримесечие на миналата година делът им беше 3,5%.