PepsiCo публикува по-високи от очакваните приходи и печалба за първото тримесечие на 2017 г., които се дължат на по-широко търсене на по-здравословните продукти на компанията и строго следените разходи, предава Ройтерс.
PepsiCo, както и други производители на преработени храни, инвестира високи суми, за да отговори на търсенето на по-здравословни храни, към които спадат неподсладеният чай и печените чипсове.
Компанията заяви, че сега получава повече от 45% от нетните си приходи от напитките, съдържащи по-малко от 70 калории за 12 унции, и лакомствата, съдържащи по-малко сол и наситени мазнини. Към тях спадат продукти, като печените чипсове Lays и бисквитите за закуска Quaker, както и новите версии на Mirinda и 7UP, които имат 30% по-малко захар.
Приходите от по-здравословните продукти на Pepsi са се повишили с 2,1% през първото тримесечие на 2017 г. Общите приходи са отбелязали ръст от 1,6% до 12,05 млрд. долара. Това е второто поредно тримесечие, в което компанията бележи покачващи се продажби, като преди това осем поредни тримесечия продажбите спадаха.
Приходите от най-голямото подразделение на Pepsi за напитки, което е базирано в Северна Америка, са се покачили с 2,3 на сто до 4,46 млрд. долара.
Някои анализатори обаче са предпазливи.
„Приходите от по-здравословните продукти, брутният марж и оперативният марж бяха по-слаби от очакванията ни“, коментира анализатор от J.P. Morgan Securities.
Нетната печалба, разпределяща се към акционерите, за тримесечието януари - март 2017 г. се е покачила до 1,32 млрд. долара, или 91 цента на акция. За същия период миналата година нетната печалба е била 931 млн. долара, или 64 цента на акция.
Изключвайки еднократните ефекти, печалбата на компанията е 94 цента на акция.
Очакванията на анализатори бяха за приходи от 11,98 млрд. долара.
Конкурентът на Pepsi Coca-Cola публикува по-малка от очакваната печалба за тримесечието във вторник поради по-високи разходи за франчайзинг на дейността си по бутилиране, и съобщи за съкращения на служители с цел оптимизиране на разходите.
По-рано този месец PepsiCo беше принудена да свали от ефир реклама, в която участва моделът Кендъл Дженър, тъй като рекламата причини възмущение и присмех от страна на граждани, според които рекламата омаловажава протестите за равноправие и общественото недоволство в САЩ.