fallback

PepsiCo записа по-висока печалба за първото тримесечие от прогнозите

Разширеното търсене на по-здравословни храни и напитки се отразява положително на приходите на компанията

23:50 | 26.04.17 г. 1

PepsiCo публикува по-високи от очакваните приходи и печалба за първото тримесечие на 2017 г., които се дължат на по-широко търсене на по-здравословните продукти на компанията и строго следените разходи, предава Ройтерс.

PepsiCo, както и други производители на преработени храни, инвестира високи суми, за да отговори на търсенето на по-здравословни храни, към които спадат неподсладеният чай и печените чипсове.

Компанията заяви, че сега получава повече от 45% от нетните си приходи от напитките, съдържащи по-малко от 70 калории за 12 унции, и лакомствата, съдържащи по-малко сол и наситени мазнини. Към тях спадат продукти, като печените чипсове Lays и бисквитите за закуска Quaker, както и новите версии на Mirinda и 7UP, които имат 30% по-малко захар.

Приходите от по-здравословните продукти на Pepsi са се повишили с 2,1% през първото тримесечие на 2017 г. Общите приходи са отбелязали ръст от 1,6% до 12,05 млрд. долара. Това е второто поредно тримесечие, в което компанията бележи покачващи се продажби, като преди това осем поредни тримесечия продажбите спадаха.

Приходите от най-голямото подразделение на Pepsi за напитки, което е базирано в Северна Америка, са се покачили с 2,3 на сто до 4,46 млрд. долара.

Някои анализатори обаче са предпазливи.

„Приходите от по-здравословните продукти, брутният марж и оперативният марж бяха по-слаби от очакванията ни“, коментира анализатор от J.P. Morgan Securities.

Нетната печалба, разпределяща се към акционерите, за тримесечието януари - март 2017 г. се е покачила до 1,32 млрд. долара, или 91 цента на акция. За същия период миналата година нетната печалба е била 931 млн. долара, или 64 цента на акция.

Изключвайки еднократните ефекти, печалбата на компанията е 94 цента на акция.

Очакванията на анализатори бяха за приходи от 11,98 млрд. долара.

Конкурентът на Pepsi Coca-Cola публикува по-малка от очакваната печалба за тримесечието във вторник поради по-високи разходи за франчайзинг на дейността си по бутилиране, и съобщи за съкращения на служители с цел оптимизиране на разходите.

По-рано този месец PepsiCo беше принудена да свали от ефир реклама, в която участва моделът Кендъл Дженър, тъй като рекламата причини възмущение и присмех от страна на граждани, според които рекламата омаловажава протестите за равноправие и общественото недоволство в САЩ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:09 | 11.09.22 г.
fallback