Германската верига нискобюджетни супермаркети Lidl отваря първия си магазин в САЩ по-рано от предвиденото това лято, съобщи Ройтерс, позовавайки се на съобщение от компанията. Lidl планира да отвори до 100 обекта в рамките на една година.
Веригата планира да открие първите си 20 магазина във Вирджиния, Северна и Южна Каролина.
Lidl управлява над 10 хил. обекта в 27 държави в Европа и в момента наема персонал в САЩ. По-рано не се очакваше първият магазин в САЩ да бъде открит преди края на 2017 г. или началото на 2018 г.
Германският конкурент на Lidl – Aldi – отвори своя първи обект в САЩ през 1976 г., днес има 1 600 магазина и продължава да расте бързо със своите брандове Aldi и Trader Joe’s.
Ройтерс посочва, че Lidl и Aldi вече разтърсиха британския сектор на веригите супермаркети, като оказаха натиск върху местните компании да понижат цените.
Lidl e базирана в Некарсулм, Южна Германия и през годината, приключила в края на февруари 2016 г., има продажби на стойност 64,6 млрд. евро. Концернът е собственост на Дитер Шварц, който е най-богатият германец в редица международни класации и е син на основателя на Lidl Йозеф Шварц.