Голям оръжеен производител в САЩ отчита, че продажбите на оръжия преди президентските избори в страната са скочили. Sturm, Ruger & Co. регистрира скок в продажбите до 161,4 млн. долара, което е повишение в размер на една трета през третото тримесечие спрямо същия период на миналата година, съобщава CNN Money.
Печалбата скача с 66%.
Според компанията продажбите са нагоре в цялата индустрия, като тя се позовава на данни от ФБР за проверките, необходими при закупуването на оръжие, които са пряко свързани с продажбите.
От Sturm, Ruger & Co. обясняват повишението и с въвеждането на нови модели оръжия, сред които получавтоматичния модел AR-556, както и компактните полуавтоматични пистолети LCP II и LC9.
И двата модели са били популярни през последните години. Компактните пистолети се купуват основно за самозащита, защото са подходящи за т.нар. скрито носене, тоест когато не се виждат.
Различните модели AR-15, или т.нар. бойни оръжия, са популярни сред оръжейните ентусиасти, които се опасяват, че ако Хилари Клинтън стане президент, ще има по-големи ограничения при закупуването на оръжия.
CNN Money посочва, че именно модели AR-15 са били използвани при едни от най-кървавите инциденти в САЩ, включително при стрелбата в училището в Нютаун, Кънектикът през 2012 г., както и при стрелбата в нощен клуб Pulse в Орландо, Флорида, през юни тази година.
През август тази година изпълнителният директор на Sturm, Ruger & Co. Майкъл Файфър заяви, че „живеем в интересни време, защото кандидат за президент води активна кампания срещу законната търговия с оръжия“.
Хилари Клинтън иска да върне забраната за използване на бойни оръжия, която изтече през 2004 г., да разшири проверките преди покупка и да подведе под правна отговорност производителите и търговците на оръжия при случаи на насилие с оръжия.