Веригата ресторанти за бързо хранене McDonald’s отчете скок на печалбата за първото тримесечие, с което лесно надмина очакванията на анализаторите, след като новопредлаганата закуска през целия ден продължава да привлича клиенти. Това е поредното доказателство, че усилията за промяна на компанията се отплащат, коментира Wall Street Journal.
Акциите на компанията поскъпнаха с 1,8% до 128 долара за брой в търговията преди отварянето на пазара. Kъм 19 часа скокът е от 0,4% до 126,37 долара за брой.
През последните 12 месеца цената на акциите отчита ръст от 29%.
Продажбите на американските ресторанти McDonald’s, отворени преди поне 13 месеца, са нараснали с 5,4%, което е над оценката за 4,6% на анализаторите и се забавя леко спрямо ръста от 5,7% през четвъртото тримесечие. Закуската през целия ден продължава да е двигател на вътрешните продажби, каза компанията.
Глобалните продажби от ресторанти, отворени от 13 месеца, са с 6,2% по-високи през периода, подпомогнати от допълнителния ден заради високосната година.
McDonald’s залага сериозно на Китай, опитвайки се да го направи втория си най-голям пазар. Продажбите в ресторантите там са нараснали с 3,6% през първото тримесечие, след като компанията се възстанови от проблеми с доставките, спечели клиенти и отвори нови ресторанти.
Откакто пое поста си през миналия март, главният изпълнителен директор Стив Ийстърбрук се опитва да вдъхне живот на продажбите на веригата за бързо хранене, като намалява менюто, предлага повече прозрачност за начините, по които се приготвя храната, и стартира закуска през целия ден в хиляди от ресторантите в САЩ.
„Планът за преструктуриране, който обявихме миналата година, бележи напредък“, каза Ийстърбрук в петък.
Доказателства, че промените постигат резултати, започнаха да се появяват в края на миналата година, когато McDonald’s отчете най-добрите си продажби за тримесечието в САЩ от почти четири години. Главният изпълнителен директор каза, че първоначалният бум от по-дългото предлагане на закуска през деня в един момент ще се успокои.
Като цяло за тримесечието McDonald’s отчита печалба от 1,1 млрд. долара, или 1,23 долара на акция, спрямо 811,5 млн. долара, или 84 цента, през миналата година.
Приходите са намалели с 0,9% до 5,9 млрд. долара. Спадът се дължи на насрещни ветрове при обменните курсове, които се отразяват негативно на международните продажби. Без да се включва валутната волатилност, продажбите отчитат ръст от 3%.
Анализаторите прогнозираха печалба от 1,16 долара на акция и продажби от 5,82 млрд. долара, сочи анкета на Thomson Reuters.
В края на тримесечието McDonald’s е имал около 36 500 ресторанта в цял свят, което е с 0,5% повече спрямо миналата година. Компанията заяви, че очаква да добави 500 магазина тази година, като това ще увеличи световните продажби, коригирани спрямо валутата, с 1% тази година.
В по-дългосрочен план McDonald’s иска да предложи на франчайз около 4000 ресторанта до 2018 г., като крайната цел е 95% от ресторантите да се управляват чрез франчайз.