Около 10,4 милиарда долара са похарчили общо американците, решили да пазаруват в деня на най-големите намаления, с който в САЩ започва сезона на предколедните разпродажби, съобщи ТАСС. Агенцията цитира данни на изследователската служба Shopper Track, предава БТА.
Макар че в тази сума не са включени данните от онлайн продажбите и въпреки че тя надхвърли с 1,6 милиарда долара прогнозите, все пак е с около 10% под данните за миналата година. Тогава жителите на САЩ са оставили в магазините в т.нар. „Черен петък” 11,6 милиарда долара. Смята се, че понижението се дължи на това, че все повече американци пазаруват чрез интернет, където често може да се намерят по-изгодни предложения, отколкото в традиционните търговски обекти.
В тазгодишния "Черен петък" продажбите на онлайн магазините са се увеличили с 14,3 на сто в сравнение с миналата година и са били около 2,7 милиарда долара. Общо на интернет се падат 40 процента от всички покупки, направени от американците в изминалия първи ден на големите разпродажби.
Големите намаления преди празниците по традиция започват в САЩ в петък след Деня на благодарността, който се отбелязва в последния четвъртък на ноември. Много от големите търговски вериги обаче решиха да не чакат петък и свалиха цените още в четвъртък.