fallback

Малък бизнес, големи пари

В Съботата на малкия бизнес в САЩ потребителите подкрепят местните търговци и ресторанти, очакват се продажби за над 14 млрд. долара

18:12 | 28.11.15 г.

Докато големите търговски вериги си имат Черен петък и Киберпонеделник, собствениците на малки магазинчета в САЩ очакват с нетърпение своя голям ден – Събота на малкия бизнес (Small Business Saturday).

Идеята за специален ден в съботата след Деня на благодарността е на American Express и е от 2010 г. Продажбите в Събота на малкия бизнес тази година могат да надхвърлят 14 млрд. долара, а данните сочат, че потребителите са склонни да платят малко повече, за да подкрепят независими малки фирми, пише CNBC.

Съботата на малкия бизнес е с „фокус върху локалното”, обяснява Ейлин Буриани, собственик на магазина за детски мебели и подаръци Kidegories в Ню Джърси. „Бизнес, който съществува от дълго време тук, още е тук”, казва Буриани, чиято фирма е на 20 години.

Целта на този ден е да поощри потребителите да подкрепят малките местни търговци и ресторанти по време на най-горещия търговски сезон. По време на Събота на малкия бизнес миналата година американците са похарчили 14,3 млрд. долара, с 2% повече от 2013 г.

Буриани са надява да има наплив от клиенти тази година. Празничният сезон носи около 25% от годишните й продажби.

Тя се опитва да прехвърли част от своя успех и на други местни фирми или занаятчии, които ангажира за някои ръчно направени продукти.

„Една 90-годишна жена ни плете пуловерите. Имаме и жени на по 80 години, които рисуват различни предмети. Опитваме се да запазим усещането за местен дух и уникалност”, казва Буриани.

Уникалните покупки и подаръци се оказват важни за потребителите. Около 80% от купувачите споделят, че биха платили малко по-висока цена за продукт на независим търговец, отколкото на голяма верига, сочат данни на American Express и американската Национална асоциация на независимия бизнес.

Популярността на Събота на малкия бизнес постепенно расте и инициативата среща все по-голяма подкрепа.

„80% от всеки долар, който похарчите в местен бизнес, остава в същата общност. Като дадете парите си на местна фирма, ги задържате в своя град и квартал”, коментира Питър Гласман, собственик на независимата детска книжарница Books of Wonder, която управлява от 35 години.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:31 | 12.09.22 г.
fallback