Потребителите в САЩ са малко по-оптимистични за икономиката, сочат данните за септември на Conference Board, цитирани от CNBC. Индексът на потребителското доверие, изготвен от Nielsen, се е увеличил до 103 пункта, което е повече от очакванията. Икономисти, анкетирани от агенция Ройтерс, очакваха стойността му да бъде 96,1 пункта, като тази през август беше 101,3 пункта.
WBPonline подчертава, че това е най-оптимистичната оценка за икономиката на САЩ отпреди рецесията въпреки спадовете на фондовите пазари. Индексът на потребителското доверие не е бил толкова висок от август 2007 г.
„Потребителското доверие се увеличи умерено през септември, следвайки резкия скок от август“, казва Лин Франко, директор на звеното за икономически показатели в Conference Board.
„Все пак краткосрочните очаквания на потребителите остават сравнително непроменени, въпреки че се наблюдаваше леко подобрение в очакванията за доходите. Така, макар че те смятат настоящите икономически условия за благоприятни, потребителите не очакват растежът да се ускори през идните месеци“, обяснява Франко.
Потребителите, за които биснес климатът е „добър“, са се увеличили от 23,7 на 28%, а тези, за които условията са „лоши“, са намалели от 17,8 до 16,7 на сто.
17,9% смятат, че условията за бизнес ще се подобрят през следващите шест месеца. През август този дял беше 16,6 на сто. Същевременно потребителите, които прогнозират влошаване на тези условия, също са се увеличили – от 9,1 на 10,3%.
Настроенията за трудовия пазар са смесени. Потребителите, които смятат, че в САЩ има достатъчно работни места, са се увеличили от 22,1 до 25,1%. Тези, за които желаните позиции изглеждат трудно достъпни, също са повече: от 21,7% през август до 24,3% през септември.