Светът може би се движи благодарение на петрола, но петролната индустрия се движи благодарение на капитали, а за американските шистови производители този капитал започва да пресъхва, коментира Financial Times.
По-рано тази година беше относително лесно за американските компании за проучвания и добив да събират капитал, продавайки дълг или акции, въпреки че сривът на цената на петрола през миналата година доведе до световното пренасищане на пазара.
Сега обаче приближават поредните трудности под формата на нова ревизия на „заемната база“: оценките на петролните и газовите резерви на компаниите, използвани от банките за обезпечаване на кредитите.
Шистовата индустрия, която е отговорна за бързия растеж на американското петролно производство от 2009 г. насам, е напът да загине. Има множество силни компании, които имат добри счетоводни баланси, ниски разходи или и двете и ще успеят да излязат от кризата. Но има много големи различия в устойчивостта между компаниите. Тези с високи разходи, високи дългове или и двете са изправени пред бурно бъдеще.
„В ретроспекция лесните пари и трудните времена за намиране на правилното нещо за инвестиции доведоха до свръхрастеж на американското петролно производство“, казва Едуард Морс, ръководител на отдела за проучване на суровините в Citigroup. “Компаниите, в които никога не е трябвало да се вдъхва живот, оживяха“.
Сега това свръхпроизводство се насочва към корекция. Анализаторите очакват вълна от сделки с активи, придобивания и фирмени фалити, тъй като по-слабите компании се опитват да избегнат колапса, макар и невинаги успешно.
Вече 16 американски компании за петрол са обявили дефолт през тази година, твърди рейтинговата агенция Standard & Poor’s.
Най-големият провал е на Samson Resources, която беше купена от консорциум, воден от KKR през 2011 г. за сумата от 7,2 млрд. долара. Компанията заяви през миналия месец, че възнамерява да търси защита от банкрут през септември.
Има шест петролни производители с кредитни рейтинги CCC или по-ниски, което означава, че „имат максимум година, преди да изхарчат всичките си пари“, казва Томат Уотърс, управляващ директор в S&P.
Следващите препятствия за тези компании ще са ревизиите на заемните им бази, които обикновено влизат в сила на 1 октомври.
Предишният кръг през март и април не бе толкова страшен, колкото някои очакваха. Този път обаче вероятно ще бъде значително по-трудно и се очаква източване на ликвидност от затруднените компании.
От пролетта насам очакванията, че цените на петрола може да се възстановят, бързо замряха, което означава, че банките ще използват по-ниски прогнози при оценяването на резервите.
Службата за контрол на валутата (Office of the Comptroller of the Currency), федерален регулатор, също предупреди банките да внимават за рискове при кредити на петролни и газови компании, предизвиквайки опасения, че кредитите може да бъдат изтеглени от бизнесите, които биха били финансово устойчиви, ако получат още малко време.
преди 9 години Адаш ако мислиш, че се бъзикам виж провери какво произвеждат не че може да се мерят с Германия и Китай по износ, но в сверата на енергетиката и космическата техника са Nr.1 и аз не знам как държава, която не може да сглоби един телевизор и една ютия прай тея неща ама ей на.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години А иначе казваха, че ФЕд тайно купувал лошите им заемиоблигации ала бала на тея шестаците, ако е така то не би тряяло да ги притеснява фалит - нал тъй ?? Нема се плашат цените ше се вдигнат все някога ..... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Вече съм спокоен, на работа си, ще има надник.Пиши до всички поред, че иначе зле отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Вече съм спокоен, на работа си, ще има надник.Пиши до всички поред, че иначе зле отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години ммм малко и космическа техника (може би една от водещите в бранша, NASA лети предимно с руски вдигатели), ммм малко и хранителни стоки, малко и фармацефтика, малко Автомобилостроене (нищо, че не може да се сравнява с немското) малко тежка промишленост, малко Авиостроене - новите им самолети Superjet 100 и MC 21 са напълно конкурентни със западните, я сега кажи ние в България какво произвеждаме, защото аз освен Молове, казина, ресторанти и публични домове - нищо друго не виждам ?!? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Проблемът е че Русия нищо друго не произвежда, само суровини и оръжие. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Проблемът е че Русия нищо друго не произвежда, само суровини и оръжие. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Какво те кара да мислиш, че облигациите им са били AAA. Почти всички си бяха и преди и сега junk bonds заради високия риск. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Какво те кара да мислиш, че облигациите им са били AAA. Почти всички си бяха и преди и сега junk bonds заради високия риск. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Няма крах на шистовия балон. Той засега е баланьсор на пазара и пир всеки ръст на цените ще се включва отново и отново, вероятно вече подобрен, с по-ниски разходи за експлоатация. А както написа един колега преди малко - ами потребителите? Те как я карат??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар