fallback

Kraft Heinz обяви спад на продажбите за тримесечието преди сливането

Kraft обяви спад на приходите с 4,9% до 4,5 млрд. долара, но и ръст на печалбата от 93 цента на акция

10:04 | 11.08.15 г.
Автор - снимка
Редактор

Компанията за хранителните продукти и напитки Kraft Heinz заяви, че приходите и на двете компании са спаднали през последното тримесечие преди сливането им, което представлява последното партньорство между Уорън Бъфет и 3G Capital, съобщава The Financial Times.

Третата най-голяма американска компания за хранителни продукти и напитки обяви, че приходите на отдела Kraft са спаднали с 4,9% до 4,5 млрд. долара основно заради по-малкия обем и цените.

Поделението обаче обяви печалба на акция от 93 цента, което е ръст с 15% спрямо миналата година и надминава очакванията на пазара. Растежът се дължи отчасти на продажбата на активи и нереализирани печалби от хеджиращи дейности.

Бернардо Хийс, главен изпълнителен директор, заяви, че компанията е била „фокусирана върху трудния и предизвикателен процес на интегриране на двата бизнеса. Чака ни много здрава работа, докато продължаваме да оформяме новата ни организация“.

Kraft Heinz бе създадена на 2 юли след сливане на двете компании, които произвеждат някои от най-големите хранителни брандове в САЩ, а в някои случаи като с кетчупа на Heinz – и в цял свят.

Резултатите за второто тримесечие са първите, обявени от Kraft Heinz след сливането. Компаниите обаче все още са били отделни една от друга през тримесечния период.

Инвеститорите са с големи очаквания за сливането. 3G е доказала, че може да ограничи сериозно разходите на компаниите, които контролира, а успехът и в подобряването на оперативните маржове на погълнати от нея компании обикновено ги прави привлекателни за конкурентите от хранителния сектор.

Heinz обяви загуба от 91 цента на акция, като през миналата година загубата беше едва от 14 цента на акция, и спад от 4,1% на продажбите до 2,6 млрд. долара. С много по-големи операции в чужбина от Kraft, Heinz беше ударена сериозно от силния долар и дори продаде бизнеса си във Великобритания.

Без специалните ефекти обаче печалбата преди лихвите, данъците, обезценяването и амортизацията се е повишила с 6,7% до 739 млн. долара благодарение на по-доброто ценообразуване в Северна Америка и ограничаването на разходите, съобщава още компанията.

Kraft Heinz представи и неодитирани резултати на комбинираната печалба за тримесечието. Те показват спад на приходите до 7,1 млрд. долара от 7,5 млрд. долара година по-рано и понижение на нетната печалба до 390 млн. долара от 494 млн. долара преди година. 

Новата компания заяви, че е „убедена“, че ще отговори на всички оценки за сливането, включително и на ограничаването на разходите с 1,5 млрд. долара до края на 2017 г.

Акциите ѝ се обезцениха с 2,3 на сто в следборосовата търговия до 76,99 долара за акция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:09 | 11.09.22 г.
fallback