Производителят на безалкохолни напитки Coca-Cola е близко до сключването на сделка за придобиване на миноритарен дял в американския производител на органични сокове Suja Life LLC. За това споделят пред Ройтерс лица, запознати с преговорите.
Ходът е поредният опит на Coca-Cola да намери нова ниша, с която да привлича потребителите, отбелязва агенцията. Инвестицията би оценила стартиращата компания Suja, в която инвеститори са и холивудски знаменитости, на близо 300 млн. долара.
Пазарът на безалкохолни газирани напитки страда заради бавния растеж през последните години, след като доверието на потребителите се измести върху по-здравословните напитки.
Сделката, която дава възможност на Coca-Cola да изкупи останалите акции на Suja в следващите три години, ще заздрави присъствието на компанията от Атланта на пазара на сокове и силите й спрямо конкурента PepsiCo Inc. и неговите сокове Naked Juice.
Това би била втората инвестиция на Coca-Cola в сектора след покупката на Odwalla през 2001 г., припомня Ройтерс.
Базираната в Сан Диего Suja произвежда сокове и смутита под студено налягане, за да унищожи вредните бактерии и да запази съставките и вкуса. Компанията пласира напитките си чрез SujaJuice.com, Amazon.com, магазините за здравословни хранителни стоки и националните зеленчукови и плодови вериги.
Suja е създадена през 2012 г., а инвеститори са Alliance Consumer Growth Partners, Evolution Media Partners, както и актьорите Леонардо ди Каприо, Джаред Лето и София Вергара.