Procter & Gamble Co (P&G) оповести скромни очаквания за новата си фискална година в четвъртък, след като продажбите спаднаха с 9,2% през тримесечието до края на юни, съобщи MarketWatch. Компанията е под силен натиск заради счетоводна промяна на своите операции във Венецуела.
Компанията отчете печалба от 521 млн. долара, или 18 цента на акция, което е силен спад спрямо 2,58 млрд. долара, или 89 цента на акция, година по-рано.
С изключение на някои еднократни ефекти, печалбата достигна 1 долар на акция. Компанията направи преоценка за повече от 2 млрд. долара на звеното си във Венецуела, което сви печалбата с 9 процентни пункта.
Приходите на дружеството спаднаха до 17,79 млрд. долара от 19,6 млрд. долара година по-рано.
Анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters, очакваха печалба на акция от 95 цента и приходи в размер на 17,98 млрд. долара.
Акциите поевтиняха с 1,4% в предпазарната търговия на Wall Street.
За фискалната година, приключваща през 2016 г., компанията очаква приходите да бъдат в диапазона от "малко под" миналогодишните 3,77 долара на акция до покачване със "среден едноцифрен процент". Дружеството прогнозира органичните продажби пък да бъдат нагоре с "нисък едноцифрен процент". Анализаторите прогнозираха печалба от 4,18 долара на акция.
От P&G също така заявиха, че резките валутни изменения в последните тримесечия са свили общите продажби с 4-5 процентни пункта.
Гигантът в потребителските продукти се намира в преход. В началото на месеца компанията заяви, че ще oтдели някои от брандовете си, включително шампоаните Wella, боите за коса Clairol и гримовете CoverGirl и ще ги обедини с Coty Inc в сделка на стойност 13 млрд. долара.
След това от P&G съобщиха, че главният изпълнителен директор A. Дж. Лафли ще се оттегли от поста. Той ще бъде наследен от работещия от 35 години в производителя ветеран Дейвид Тейлър, който ще поеме поста на 1 ноември. Лафли пък ще остане в компанията като изпълнителен председател.
През последното тримесечие общият обем продажби на компанията е намалял с 1%, воден най-вече от понижението с 4% в звеното за продукти за красота и потребителска грижа.