fallback

PepsiCo повиши годишната си прогноза за печалба

Компанията отчете по-висока от очакваното печалба за второто тримесечие, но и по-слаби приходи

15:21 | 09.07.15 г.
Автор - снимка
Редактор

Гигантът в сектора на разхладителните напитки и захарните изделия PepsiCo Inc. обяви в четвъртък, че повишава годишната си прогноза, след като отчете по-добра от очакваното печалба за второто си тримесечие, съобщава The Wall Street Journal.

Отслабването на някои валути, като еврото и бразилския реал, се отрази негативно на производителя на Pepsi Cola, чипсовете Lay's и спортните напитки Gatorade. PepsiCo обаче успя да увеличи цените на продуктите си, с което задържа приходите стабилни. В същото време компанията продължава да съкращава разходите си като част от петгодишната си производствена програма.

PepsiCo обяви, че сега очаква печалбата ѝ да нарасне с 8% през тази година, без да се взимат предвид специалните и валутните ефекти. Предишната прогноза беше за ръст от 7%.

За второто тримесечие на годината, приключило на 13 юни, печалбата на PepsiCo остава без промяна, равнявайки се на 1,98 млрд. долара. Печалбата на акция се е повишила до 1,33 долара на акция от 1,29 долара на акция преди година.

Общите приходи на PepsiCo отчитат спад от 5,7% на годишна база до 15,92 млрд. долара.

Анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters, прогнозираха печалба от 1,24 долара на акция и приходи от 15,8 млрд. долара.

PepsiCo продължава серията си от ръст на брутната си печалба и през последното тримесечие. Брутната печалба е нараснала до 55% от 54% през миналата година. 

Приходите в поделението за хранителни продукти на компанията за Северна Америка Frito-Lay остават почти без промяна през тримесечието, макар че по-високата производителност и по-ниските цени на суровините са допринесли за ръст от 3% на органичните приходи. Frito-Lay продава продукти, като тортиловия чипс Doritos и Cheetos.

Общите приходи в поделението за газираните напитки са се увеличили с 1%, а органичните приходи – с 3%.

На ключовия си пазар за газирани напитки – Северна Америка, компанията отчита спад на приходите от 1%, а на органичните приходи – с 1,5%. Pepsi заяви, че пазарът е бил повлиян от нарасналите разходи за реклама и маркетинг. За последните 12 месеца акциите на компанията са поскъпнали със 6,6%. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:10 | 12.09.22 г.
fallback