fallback

JPMorgan плаща 125 млн. долара на щатските и федералните власти

Банката нерегламентирано е събирала и продавала дълг на притежатели на кредитни карти

09:45 | 08.07.15 г.

JPMorgan Chase & Co се съгласи да плати най-малко 125 млн. долара за уреждане на съдебен спор с щатските и федералните власти, според които банката нерегламентирано е събирала и продавала дълг на притежатели на кредитни карти, посочват запознати с въпроса източници.

Най-голямата банка в САЩ бе обвинена, че е прибягвала до т. нар. "роботизирано подписване" и други нелоялни методи за събиране на задължения, както и за предоставяне на неточна информация на купувачите на дълг. "Роботизирано подписване" означава, че масово са се подписвали документи, без да се разглеждат и анализират кредитните досиета.

Очаква се Бюрото за финансова защита на потребителите да обяви споразумението с кредитора по-късно тази седмица.

47 от американските щати ще си разделят 95 млн. долара от глобата, докато Бюрото за финансова защита на потребителите ще получи 30 млн. долара, посочват източниците пред Ройтерс.

От JPMorgan Chase и Бюрото за финансова защита на потребителите не са отговорили на обажданията за коментар.

През септември 2013 г. Бюрото за финансова защита на потребителите нареди на JPMorgan да възстанови 309 млн. долара на приблизително 2 млн. клиенти поради незаконни практики при кредитните карти, включително облагане на потребителите с такси за услуги, които те не са получили.

От JPMorgan изтъкнаха, че казусът е засегнал по-малко от 1% от клиентите на банката и че тя е спряла своите нерегламентирани практики още през 2012 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:23 | 10.09.22 г.
fallback