fallback

“Made in U.S.A.” отново е на мода

През 2014 г. "внесените" работни места в САЩ са превишили "изнесените" за първи път от над 20 години

22:01 | 01.05.15 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Марката “Made in U.S.A.” отново е на мода, след като броят на работните места в промишлеността, които се връщат от чужбина или се създават за първи път от чужди фирми удари рекордно ниво, пише MarketWatch, цитирайки изследване на Reshoring Initiative.

60 хил. позиции в промишлеността са били създаддени през 2014 г. в САЩ по този начин срещу само 13 хил. през 2003 г.

Това става чрез връщане на работни места у дома от американски компании или чрез преки чужди инвестиции, при които чужди компании местят производството си в САЩ.

За сравнение, през миналата година 50 хил. работни места са били изнесени от САЩ – спад от 150 хил. през 2003 г.

Така през миналата година имаме нетно върнати 10 хил. работни места, което е първото нетно увеличение от над 20 години насам.

Голям катализатор за тренда са растящите заплати в страни с традиционно ниски възнаграждения, като Китай например.

Също така, за да посрещнат търсенето компаниите все повече желаят да произвеждат продуктите по-близо до техните потребители. Така могат да реагират по-бързо с доставките, а и спестяват транспортни разходи и мита.

Проблемите с екологичните норми, качеството на продуктите и различни инциденти в чужбина също са сред факторите, както и относително квалифицираната работна сила в САЩ.

Всъщност сред десетте топ експортни икономики САЩ отстъпват единствено на Китай по конкурентност на разходите според BCG, като недвижимите имоти и цената на енергията намаляват производствените разходи в страната.

Патриотизмът на потребителите и преследването на положителен корпоративен имидж чрез подкрепа на американската икономика са друг фактор за компаниите да връщат работни места от чужбина.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:26 | 13.09.22 г.
fallback