Производителят на хранителни стоки Mondelez International Inc. почти удвоява печалбата си за първото тримесечие на годината, след като по-високите цени засенчиха ефекта от по-скъпия долар, предава MarketWatch.
За периода януари-март 2015 г. компанията реализира нетна печалба в размер на 324 млн. долара, или 19 цента на акция, което е почти двойно спрямо спечеленото през първото тримесечие на миналата година. Тогава Mondelez International отчете положителен финансов резултат за 163 млн. долара, или 9 цента на акция. Анкетираните от Thomson Reuters анализатори очакваха 37 цента печалба на акция при приходи за 7,72 млрд. долара.
Въпреки това приходите на производителя на шоколадите Milka и на бисквитите Oreo и Tuc намаляват с 10% до 7,76 млрд. долара. Приходите от основната дейност са с 3,8% повече спрямо година по-рано.
Mondelez International потвърждава целите си за 2015 г. и съобщава, че през първото тримесечие е изкупила обратно свои акции за 1,5 млрд. долара.
Производителят на храни реализира близо 80% от приходите си в чужда валута, с което ги излага на ефекта от скорошното поскъпване на долара. Компанията прогнозира, че валутните разлики ще „изядат“ 12 пр. пункта от растежа на приходите.
В периода януари-март продажбите на Mondelez International се свиват в почти всички сегменти. В региона на Европа, Близкия изток и Африка спадът е от 17 на сто, докато ръстът в Северна Америка е едва от 0,9 на сто.
Поради все още слабото потребление Mondelez и други производители на хранителни стоки са под увеличаващ се натиск да подобрят рентабилността си чрез съкращаване на разходи, затваряне на неефективни заводи и фокусиране върху основни за компаниите продукти.
Миналата година Mondelez разкри намерението си да закупи бизнеса с кафе на D.E. Master Blenders 1753, за да създаде по-силен конкурент на Nestlé на растящия пазар на кафе. Така Mondelez придоби марките Gevalia и Jacobs в замяна на 5 млрд. долара в брой и дял от 49% в компанията, която се нарича Jacobs Douwe Egberts.
Сделката е част от по-широк план за преструктуриране на Mondelez, тъй като компанията иска да намали разходите и да се фокусира върху производството на десерти. Миналата година от дружеството съобщиха, че възнамеряват да похарчат 3,5 млрд. долара до 2018 г., за да погасят свои плащания и за да съкратят 1,5 млрд. долара от своите разходи.