Американските компании атакуват пазарите на еврооблигации с най-бързото темпо от началото на финансовата криза, като така се възползват от рекордно ниските разходи за финансиране в чужбина, пише Wall Street Journal.
В четвъртък Coca-Cola Co. стана предната американска компания, която излиза на този пазар. Производителят на безалкохолни напитки пласира нови облигации за 8,5 млрд. евро (9,5 млрд. долара). С това облигационната емисия на Coca-Cola се превръща в най-голямата в историята на американските корпорации, както и във втората най-голяма сред която и да е компания по света, пласирала евробондове.
Според банкерите тенденцията ще продължи, тъй като доходността по бенчмарковите европейски държавни ценни книжа все още пада на фона на опасенията за икономическия растеж. Очаква се Европейската централна банка да стартира програмата си за покупки на активи през тази година – ход, за който мнозина инвеститори смятат, че допълнително ще потисне доходността по облигациите.
Включвайки емисията на Coca-Cola, стойността на облигационните емиси, деноминирани в евро, осъществявани от американски компании, нарасна над 2 пъти тази година до близо 28 млрд. долара от 13 млрд. долара, колкото бе обемът й през същия сравним период на миналата година, показват данни на Dealogic.
Пласирането на облигации в евро има смисъл за компании от ранга на Coca-Cola, които имат огромно международно присъствие, защото това ще им позволи по-добре да посрещнат задълженията с приходите си в същата валута. Компаниите също така могат да намалят разходите за финансиране, продавайки на нови купувачи.
Облигационната емисия идва след пласираните книжа и от други компании тази седмица, измежду които Priceline Group Inc., AT&T Inc. и Mondelez International Inc.
Bank of America Merrill Lynch, Barclays, HSBC и Morgan Stanley са взели участие в облиационната емисия на Coca-Cola.
В проспекта производителят на безалкохолни напитки уточнява, че ще използва постъпленията, за да погаси съществуващи дългове и за основната си дейност, както и евентуално за капиталови разходи, придобивания и обратни покупки на акции.