Coca-Cola обяви днес, че печалбата й за четвъртото тримесечие е спаднала с 55% годишно, потисната от слабите чуждестранни валути и еднократни ефекти, и предупреди, че 2015 ще бъде още една трудна година, съобщава Wall Street Journal. Печалбата на компанията за четвъртото тримесечие е 770 милиона долара, в сравнение с 1,710 млрд. година по-рано. Приходите са се понижили с 2% на годишна база до 10,87 милиарда щатски долара.
Печалбата на акция възлиза на 44 цента без валутните и еднократни ефекти. Анализаторите очакваха 42 цента на акция, според Thomson Reuters. Приходите също надвишиха очакваните 10,76 милиарда щатски долара от анализаторите.
Акциите на Coke се повишават с 2,8% до 43,54 долара, след като най-големият производител на напитка в света успя да надхвърли мечите прогнозите за тримесечните печалба и приходи на Wall Street.
Базираната в Атланта компания бе засегната от слабите продажби и неблагоприятните валутни курсове във важни задгранични пазари. Обемът на профажбите е нараснал само с 1% през четвъртото тримесечие и с 2% през 2014 г. - втора поредна година, в която компанията не успява да постигне целите си за растеж. Тримесечните обеми в Европа са се понижили с 1%, а в Азия са нараснали с 1%, включително спад от 1% в Япония и 3% в Китай. В Северна Америка обемите са нараснали с 1% годишно през четвъртото тримесечие, но са без изменение за годината.
Компанията е успяла да повиши цените в САЩ през последните месеци, тъй като се е възползвала от намаляващата безработица и растящите заплати. Приходите в Северна Америка са нараснали с 2% през четвъртото тримесечие на годишна база до 5,37 милиарда щатски долара.
Производителят на Sprite, Minute Maid и Powerade отново подчерта, че очаква сходни резултати през 2015 г., след като намалява разходи и пренасочва спестявания към маркетинга, за да се опита да увеличи продажбите.
"Ние ще продължим да имаме сложната макроикономическа среда. Не виждаме значително подобрение през 2015 г.“, заяви финансовият директор Кати Уолър след обявяването на отчета. Тя е уверена, че компанията ще се върне към силни темпове на растеж отново през 2016 г.