Най-големият производител на продукти за домакинството в света Procter & Gamble Co. (P&G) ще се раздели с поделението си за батерии Duracell. Компанията най-вероятно ще отдели бизнеса с батериите в отделно дружество, тъй като иска да се фокусира върху бързорастящите брандове, предава Ройтерс.
Освен това през третото тримесечие продажбите на производителя на пелените Pampers и праховете за пране Tide спадат минимално. По-скъпият долар обаче може да окаже значително влияние върху приходите и печалбата през текущото тримесечие.
Нетната печалба на P&G през тримесечието спада до 1,99 млрд. долара, или по 69 цента на акция, от 3,03 млрд. долара, или по 1,04 долара на акция, колкото бе година по-рано. Приходите от продажби намаляват до 20,79 млрд. долара от 20,83 млрд. долара, реализирани през третото тримесечие на предходната година.
Още през август американското дружество съобщи, че може да продаде около половината от бавнорастящите си брандове в следващите две години, както и да съкрати работни места, за да спести разходи, но и за да върне растежа на приходите.
Именно за Duracell се смяташе, че може да бъде един от първите продадени бизнеси. P&G не разкрива информация за финансовите резултати на Duracell, но очакванията са, че oперативната печалба на най-печелившия бизнес с батерии възлиза на 500 млн. долара.
От P&G информират, че бизнесът с батерии може да бъде продаден на базиран в Китай джойнт венчър. Сумата не се разкрива. Освен това през септември P&G обяви, че продава останалата част от бизнеса си с храни за домашни любимци за Spectrum Brands Holding, като сумата отново не бе спомената.
След отделянето, което трябва да приключи до втората половина на 2015 г., акционерите на P&G ще могат да разменят една част, всички или нито една акция за книжа на Duracell.
Минути преди началото на търговията на Wall Street акциите на P&G поскъпват с 2,41% до 85,24 долара. Поскъпването от началото на годината е приблизително толкова – 2,24%, а за една година е с 3,25 на сто.