Някой ден корпорациите ще се грижат по-малко за максимизиране на печалбите и повече за служителите и обществото, заяви президентът на САЩ в периода 1993-2001 г. Бил Клинтън.
Говорейки по време на годишната среща на своята фондация Clinton Foundation – Clinton Global Initiative, той прогнозира, че американските корпорации ще отрекат бизнес философията, която сега доминира. По думите му тази промяна ще се случи без значителна правителствена намеса, предава CNBC.
"Мисля, че правителството може да предостави стимули, които да насърчават това, но смятам, че до голяма степен то ще се случи самостоятелно като доказателство, че пазарите работят по-добре по този начин", каза Клинтън.
Според него компаниите ще постигнат като цяло по-голям успех, грижейки се за своите служители и правейки добро не само за своите акционери.
Президентът на САЩ в периода 1993-2001 г. изтъкна, че промяната на подхода на фирмите ще бъде един от най-важните фактори за изграждането на едно по-добро бъдеще.
"Ще споделяме неравенство, мизерия и конфликти, или ще споделяме просперитет, отговорности и чувство за общност", запита лаконично Клинтън.
Коментарите на бившия държавен глава бяха повторени от част от гостите на бизнес срещата.
Президентът и главен оперативен директор на Blackstone Group Тони Джеймс посочи Costco като компания, която вече въплъщава визията на Клинтън, заявявайки, че търговецът на дребно "никога не се опита да си докара печалба от своите служители", но все още постига огромни успехи.
В допълнение към увеличаването на дългосрочната удовлетвореност на служителите поставянето им пред акционерите също така ще спомогне за привличането на най-добрите и най-качествените кадри, заяви американският секретар по въпросите на търговията Пени Прицкер. Тя до голяма степен повтори предсказанието на Клинтън.
"Хората искат да работят за компания, която считат за социално отговорна и предприемачите са добре запознати с това", каза Прицкер. "Това е необходимо, за да може да се привлекат таланти, които да бъдат задържани в дългосрочен план", допълни тя.
Малко по-рано през тази седмица основателят на Alibaba – компанията, която наскоро реализира най-голямото IPO в историята, Джак Ма заяви, че винаги се стреми да поставя клиентите на първо място. След това следват служителите и накрая акционерите.
Дали положителните отношения със служителите и социалната отговорност спомагат за засилване на продажбите обаче остава един въпрос.
По думите на Тони Джеймс повечето потребители, за които са важни предимно стойността и качеството на стоките, обръщат внимание на репутацията, ако става дума за продукт, изискващ сериозно доверие, като например някое лекарство.