fallback

Икономии тласнаха нагоре тримесечната печалба на Procter&Gamble

Високи продажби на стоки за бита също допринесоха за ръста на печалбата от 37% между април и юни

16:12 | 01.08.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Печалбата на американската компания Procter & Gamble скача с 37% през второто тримесечие на годишна база, благодарение на усилията на компанията да съкрати разходите си и ръст на директните продажби, съобщава Reuters.

Най-големият производител на потребителски стоки в света се опитва да намали разходите си в рамките на петгодишен план за преструктуриране на стойност 10 млрд. долара, приет през февруари 2012 г. В програмата влизат рационализиране на управлението, намаляване на общопроизводствените и маркетинговите разходи и съкращаване на служители.

Очевидно усилията дават резултат, като оперативните разходи се свиват със 7% до 6,28 млрд. долара през второто тримесечие.

Приходите от директни продажби, които изключват въздействието на придобиванията и продажбите на активи, нарастват с 1% при продажбите на почистващи препарати и продукти за грижа за дома.

Общо директните продажби нарастват с 2%, но неблагоприятни валутни курсове заличават печалбата. Нетните продажби отчитат спад от 1% до 20,16 млрд. долара.

Нетната печалба на Procter & Gamble нараства до 2,58 млрд. долара (89 цента на акция) през второто тримесечие от 1,88 млрд. долара (64 цента на акция) година по-рано. Основната печалба, която изключва еднократните операции, възлиза на 95 цента на акция.

Анализаторите очакваха печалба на акция от 91 цента при приходи на стойност 20,48 млрд. долара.

Цената на акциите на P&G се покачва с 2,2% до 78,99 долара в часовете преди започването на борсовата сесия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:04 | 08.09.22 г.
fallback