Американският производител на безалкохолни напитки PepsiCo отчете по-силни от очакванията финансови резултати и повиши прогнозите си за цялата година, предава Bloomberg.
Нетната печалба за периода от април до юни спада с 2% до 1,98 млрд. долара (1,29 долара за акция), спрямо 2,01 млрд. долара, или 1,28 долара за акция, година по-рано. С изключването на еднократните ефекти печалбата на акция се увеличава до 1,32 долара - значително повече, отколкото очакваха анкетираните от Bloomberg анализатори (1,23 долара).
Приходите от продажби са нараснали с 0,5% до 16,9 милиарда долара, надминавайки пазарните очаквания за 16,8 млрд. долара. Компанията заяви, че е напът да осъществи икономия в продуктивността си от 1 млрд. долара през тази година. Намираме се „в предизвикателна и променлива среда", казва главният изпълнителен директор Индра Нуйи в централата близо до Ню Йорк Сити.
Приходите от бизнеса с храни с марките снакс Doritos и чипса Lay's скачат с 1%, също толкова висок е ръстът и в подразделението за напитки, което освен известната марка Pepsi-Cola включва още и брандове като 7Up, чайовете Lipton и соковете Gatorade, Punica и Tropicana. Едва преди два дни конкурентът Cocа-Cola отчете ръст от 2% в бизнеса си с напитки.
Подобно на Coca-Cola, и Pepsi в последно време инвестира значителни суми, за да укрепи основните марки в една все по-трудна за безалкохолните напитки среда. Докато Coca-Cola е изцяло съсредоточена в бизнеса с напитките, PepsiCo има и дивизия за закуски, която в последно време компенсира слабото представяне на безалкохолните напитки.
PepsiCo също, подобно на конкурента си, усеща спадащия интерес към газираните напитки в САЩ. Пробуждащото се здравно съзнание на американците ги кара да избягват газираните напитки за сметка на плодовите сокове. За късмет на Pepsi това очевидно не е достатъчно, за да ги държи далеч от рафтовете с чипс. Именно от това се е възползвала групата през второто тримесечие. В бизнеса със снакс органичният ръст е от около 5%, а в подразделението с напитки той е по-слаб и възлиза на 2%.
PepsiCo очаква да увеличи печалбата си на акция с 8% през тази година, като се изключат ефектите от валутни колебания и други еднократни ефекти, като по този начин вдигна предишната си оценка за ръст от 7%.
Компанията очаква да върне общо 8,7 млрд. долара на акционерите си през 2014 г., като около 5 млрд. долара ще са под формата на обратно изкупуване на акции, а 3,7 млрд. долара – като дивиденти.
В предборсовата търговия акциите на PepsiCo поскъпнаха с 2%. В началните минути на търговията цената на ценните книжа се повишава с 4,04% до 92,78 долара за брой.