fallback

McDonald's продължава да губи клиенти в САЩ

Компанията отчита спад на печалбата с 1% през второто тримесечие и не успя да отговори на очакванията на Wall Street

18:00 | 22.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

През второто тримесечие американската верига за бързо хранене McDonald's не успява да привлече повече клиенти към ресторантите си. На най-важния за концерна пазар - този в САЩ, приходите спадат, а в световен мащаб почти стагнират, предава MarketWatch.

McDonald's отчита спад на печалбата с 1% през второто тримесечие. "Компанията продължава да изпитва трудности и има нужда от обновяване на своите менюта", посочва изпълнителният директор Дон Томпсън.

Печалбата на McDonalds възлиза на 1,39 млрд. долара (1,40 долара на акция) през второто тримесечие спрямо 1,4 млрд. долара (1,38 долара на акция) на годишна база.*

Приходите отчитат ръст от 1% до 7,18 млрд. долара, докато анализаторите очакваха приходи от 7,29 млрд. долара и печалба на акция от 1,44 долара.

Продажбите в новите ресторанти не отчитат ръст, докато тези в обектите, работещи от повече от една година в САЩ, се свиват с 1,5%, разминавайки се с прогнозите за спад от 0,3 на сто. Компанията посочва, че спадът отразява негативни тенденции на пазара и че тя ще работи за подобряването на престоя на клиентите, за да върне този сегмент от бизнеса към растежа. Ключови звена в този план включват добро обслужване, по-активна рекламна дейност и промени в менютата на ресторантите.

В Европа приходите от продажби в отворени преди поне една година ресторанти отчитат спад от 1% на фона на очаквания за ръст от 0,7 на сто. Представянето на обектите в Германия откроява тенденциозните слабости на компанията, но Великобритания и Франция реализират стабилни продажби и оперативна печалба през тримесечието.

Продажбите в работещите над 12 месеца магазини в Азиатско-тихоокеанският регион, Близкият Изток и Африка се увеличиха с 1,1%, малко под прогнозите за ръст от 1,5%. Резултатите отразяват доброто представяне на ресторантите в Китай, както и на други пазари, но Япония остава слабото звено в азиатския регион.

* По-голямата стойност на печалбата на акция през тазгодишния период, въпреки по-слабата печалба, е заради намаляването на броя на акциите в обращение.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:03 | 14.09.22 г.
fallback