fallback

Как хранителната индустрия се опитва да подобри имиджа си

Големите компании обявиха пакет от мерки, свързани с хармонизиране на етикетирането и въвеждането на правила за рекламите на храни, насочени към деца

10:04 | 22.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-големите компании за храни и напитки в света обявиха пакет от мерки, с които ще се опитат да подобрят имиджа на индустрията. Програмата им включва спирането на реклами на бързи закуски, насочени към деца, хармонизиране на хранителното етикетиране и борба с обезлесяването, предаде Ройтерс.

Решението е взето от Consumer Goods Forum (CGF) - мрежа, включваща повече от 400 търговци на дребно, производители и други представители на индустрията от общо 70 страни, с общи продажби от 2,5 трлн. евро. Те  постигнаха съгласие за мерките в рамките на годишната си среща, която се проведе в Париж.

“Това не е обикновен бизнес вече. Натискът е непрестанен и е отвсякъде“, посочва Пол Булке, изпълнителен директор на Nestle – най-голямата в света компания за храни и напитки, която стои зад марки като Kit-Kat и Nescafe. По думите му сега, повече от всякога, представителите на индустрията трябва да покажат, че са по-отзивчиви и по-отговорни.

Производителите на храни и търговците на дребно са подложени на увеличаващ се натиск през последните години във връзка с влиянието им върху редица проблеми – от затлъстяването на населението на света до климатичните промени и обезлесяването заради нарастването на производството на палмово масло.

Стъпките, които бяха обявени в сряда, включват ангажимент до 2018 г. на деца да спрат да бъдат показвани реклами, които не отговарят на определени критерии за хранителна стойност. Мерките предполагат въвеждането на етикетиране за цялата индустрия отново до 2018 г., така че на потребителите да им е по-лесно да правят по-здравословен избор на храни.

Булке заяви, че бордът на CGF се е съгласил и членовете ѝ да направят политиката си по отношение на храненето и формулиране на храни публична до 2016 г. Организацията обеща, че членовете ѝ ще се стремят да постигнат нулево нетно обезлесяване до 2020 г.

През 2011 г. най-големите американски производители на храни и напитки, включително Coca-Cola и Kellogg се съгласиха с доброволните насоки на индустрията, свързани с продуктите, предлагани на деца под 12-годишна възраст. Но индустрията на заведенията и ресторантите като цяло се преборва успешно с правителствения контрол върху рекламите на храни за деца. През октомври 2013 г. в САЩ беше предложено и унифициране на етикетите.

В Европа регулациите, които ще влязат в сила през декември 2014 г., изискват промяна на съществуващото законодателство относно етикетирането на храните. Измененията са свързани с изискването за изписване на информация за хранителните стойности на преработените храни, посочване произхода на непреработено месо и съдържанието на алергени като фъстъци. Освен това надписите ще трябва да бъдат по-четливи. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:07 | 13.09.22 г.
fallback