fallback

Tyson Foods предлага 6,1 млрд. долара за Hillshire Brands

Най-големият производител на месо в САЩ по продажби се цели в бързорастящата категория за закуски на Hillshire

19:52 | 29.05.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Tyson Foods Inc. влезе в наддаването за Hillshire Brands Co., предлагайки 6,1 млрд. долара за производителя на колбасите Jimmy Dean и хот-дозите Ballpark, пише Wall Street Journal.

Офертата за 50 цента на акция идва само два дни, след като конкурентът Pilgrim's Pride Corp. отправи непоискано предложение за около 5,5 млрд. долара, или по 45 цента на ценна книга.

Компаниите искат да диверсифицират продуктовата си гама и да разширят присъствието си на рафтовете в супермаркетите. В състава на портфолиото на Hillshire попадат едноименните готови меса, колбасите Aidells и десертите Sara Lee.

Tyson, който е най-големият производител на месо в САЩ по продажби, разкри, че общата сума на офертата е повече - 6,8 млрд. долара, най-вероятно заради обещанието за поемане на дългове на компанията.

Анализаторите отдавна разглеждат базираната в Чикаго Hillshire – създадена, след като бившата компания Sara Lee Corp. раздели бизнеса си с кафе и чай в отделно дружество през 2012 г. - като потенциален кандидат за поглъщане.

Но самата Hillshire разпали наддаването в сектора още преди две седмици, когато разкри за сделката с Pinnacle Foods Inc. за 4,6 млрд. долара. Pinnacle Foods Inc. произвежда дресинга за салати Wish-Bone, замразените зеленчуци Birds Eye, краставичките Vlasic и сиропите с марка Log Cabin. Породиха се съмнения, че сделка няма да има, след като Hillshare съобщи, че ще преразгледа предложението си.

В писмо до директора на Hillshire шефът на Tyson Дони Смит пише, че компанията му е следяла Hillshire и предшествениците й „с огромен интерес през последните години“ и е впечатлен от нейния напредък. По-конкретно Tyson се цели в продуктите на Hillshire в бързорастящата категория за закуски, където компанията на Смит е слаба.

Базираната в Спрингдейл Tyson Foods е лидер на пазара на месни продукти в САЩ. Pilgrim's Pride, чийто мажоритарен собственик е бразилската компания за пакетиране на месо JBS SA, e вторият по големина производител на пилешко месо в Америка.

Цените на говеждото и свинското се покачват, след като броят на животните намалява заради засушавания и болести. Растат и разходите на компаниите, които не отглеждат свои животни. Докато компаниите, пакетиращи месо, могат да прехвърлят част от товара към потребителите, те все пак рискуват да изгубят клиенти, които предпочитат да закупуват по-евтини стоки. В резултат и печалбите на компаниите за пакетирани храни са в застой.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:02 | 13.09.22 г.
fallback