Падащите продажни цени и намаляващото производство докараха на американския енергиен концерн Chevron значителен спад в печалбите.
През изминалото тримесечие печалбата се е свила с повече от една четвърт до 4,51 милиарда долара (3,200 млрд евро), обяви Chevron в централата си в Сан Рамон, Калифорния.
Chevron се счита за втория по големина американски енергиен концерн след Exxon Mobil. Със спад в печалбите от 27% Chevron не успя да отговори на пазарните очаквания.
Като цяло обаче междинният доклад потвърждава една тенденция, която изглежда е валидна за цялата индустрия. Преди това и Exxon Mobil, както и европейските конкуренти Shell и Total регистрираха подобни спадове в печалбата. Някои от компаниите сега се опитват да противодействат с обявяването на мерки за нови икономии.
При Chevron влияние са оказали и някои сезонни ефекти. За по-ниската с два процента продукция на годишна база вина има и лошото време в Казахстан. Американците са доста силно представени в бившата съветска република. Заради лошото време и в САЩ продукцията и на родния пазар е отчела сериозен спад, което се отразява зле на приходите, отчитащи спад от 5,5 на сто до 51 млрд. долара.