fallback

Щатският пазар тежи на продажбите на McDonald's

Веригата изпитва затруднения в САЩ заради бавния икономически ръст, увеличената конкуренция и погрешни ходове в рамките на веригата

17:30 | 10.03.14 г. 1

Най-голямата верига заведения за бързо хранене в света по приходи - McDonald's Corp, обяви по-голям от очакванията спад на глобалните продажби за февруари, на които отново натежа слабото представяне в САЩ, предаде Ройтерс.

Веригата отчете 0,3% спад на сравнимите продажби (т.е. в заведения, които са работили поне 13 месеца) в глобален план през миналия месец. Данните са по-слаби от средните очаквания на анализаторите за понижение от 0,1%, според Consensus Metrix.

Спадът на сравнимите продажби в САЩ е 1,4%, значително под намалението от 0,6%, прогнозирано от анализаторите.

McDonald's изпитва затруднения в продажбите в установените ресторанти в САЩ от близо две години на фона на бавния икономически ръст, увеличената конкуренция и погрешни ходове в рамките на веригата, които усложниха менюто и забавиха обслужването.

Тези резултати оказват все по-голям натиск върху Дон Томпсън, главен изпълнителен директор на компанията от юли 2012 г., който ще се изправи пред нови предизвикателства тази година.

Освен това цените на говеждото месо скочиха близо до рекордни висоти и се очаква да продължават да растат. Цената на труда също се повишава – няколко щата вече вдигнаха минималното заплащане за тази година.

В изявление Томпсън посочва, че McDonald's „е решена да подобри бизнес представянето си“. Веригата се опитва да привлече повече клиенти с подобряване на обслужването и промени в менюто.

В Европа - най-големия пазар на компанията по приходи, продажбите в ресторанти са се повишили с 0,6% миналия месец. Продажбите обаче се свиват с 2,6% в Азиатско-тихоокеанския регион, Близкия изток и Африка.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:21 | 12.09.22 г.
fallback
Още от САЩ виж още