Четири от първите пет най-влиятелни банкови бранда в света са базирани в САЩ, показа най-новият доклад на Brand Finance.
Първата позиция заема Wells Fargo, която е със седалище в Калифорния. Тя е следвана от базираната в Лондон HSBC Holdings. Топ 5 допълват Bank of America (Шарлът, Северна Каролина), Citigroup и JP Morgan Chase & Co (Манхатън, Ню Йорк), пише WBP Online.
Според доклада брандът Wells Fargo e увеличил стойността си с 4,2 млрд. долара, нараствайки до повече от 30 млрд. долара. Финансовата институция оглави престижната класация благодарение на успешното кредитиране и възстановяването на американската икономика.
Експертите от Brand Finance посочиха, че Wells Fargo се радва и на по-добра репутация сред физическите и юридическите лица, отколкото конкурентите си. Рейтингът на финансовата институция бе повишен до ААА спрямо AA+ година по-рано.
Следващите банки от САЩ в класацията – Bank of America и Citi, могат да се похвалят със стойност на брандовете си от съответно 26,6 млрд. долара и 24,5 млрд. долара.
В Европа челните позиции са заети от HSBC, швейцарската UBS и френската BNP Paribas. Техните брандове са оценявани на съответно 4 млрд. долара, 3,35 млрд. долара и 1,6 млрд. долара.
Докладът на Brand Finance бе представен от американското списание The Banker. Анализът на експертите включва 500-те най-големи банки в света и цели да отрази тенденциите в сектора.