fallback

Коледата е наистина весела за търговците в САЩ

Продажбите в празничния сезон са нараснали с над 2% на годишна база, според MasterCard Advisors

20:53 | 26.12.13 г.

Продажбите в САЩ по време на празничния сезон (от 1 ноември до 24 декември) са нараснали в сравнение с миналата година, сочат данни на MasterCard Advisors, цитирани от Ройтерс.

Търговците примамват повече клиенти с още по-големи отстъпки и промоции по празниците, когато се осъществяват около 30 на сто от продажбите и 40 на сто от печалбата за цялата година, отбелязва информационната агенция.

За периода от началото на ноември до Бъдни вечер е отчетен ръст на продажбите от 2,3%. По същото време на миналата година продажбите записаха повишение от само 0,7%, припомня агенцията.

Разходите на домакинствата през празничния сезон са се увеличили с 3,5%, сочат още данните.

“Това действително е една весела Коледа за търговците на дребно”, коментира Сара Куинлан, старши вицепрезидент в MasterCard Advisors.

Най-добре се представят търговците на бижута, показва още статистиката. Продажбите на облекло отбелязват скромен ръст, който се дължи най-вече на продажбите на детски дрехи. При дамското и мъжкото облекло се отбелязват спадове.

Без промяна остават продажбите на луксозни стоки, но тези на електроника нарастват с двуцифрено число в процентно изражение. Онлайн продажбите пък отбелязват ръст от близо 17 на сто на годишна база.

Миналата година ураганът Санди сериозно засегна продажбите по празниците. Тази година обаче лошото време явно не се отразява на апетита на американците да пазаруват.

Тази година освен това имаше шест търговски дни по-малко между Деня на благодарността и Коледа, но явно и това не е помрачило настроението за шопинг.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:05 | 12.09.22 г.
fallback