fallback

Празничното пазаруване в САЩ започна сезона с щурм

Онлайн продажбите в Деня на благодарността са нараснали с 11,5 на сто на годишна база

16:08 | 29.11.13 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Със силни шурмове в универсалните магазини и потоп от онлайн поръчки започна сезонът на коледното пазаруване за търговците на дребно в САЩ. Още преди неофициалния старт на "Черния петък" множество магазини отвориха врати и привлякоха клиентите с високи отстъпки, предава Ройтерс.

Все повече и повече търговски вериги се включват в надпреварата за доверието на потребителите още от края на празника на Деня на благодарността, който американците традиционно прекарват у дома с пуешко месо и футболни мачове. Тази година обаче натискът в сектора е особено голям – сезонът на пазаруване е най-кратък от десет години насам, а според последните анкети потребителите предпочитат да задържат парите си, отколкото да харчат безразборно.  

Заради свитото потребителско настроение много експерти очакват само умерено нарастване на коледните продажби. Друга посочвана причина е, че този път има сравнително малко изключителни модни продукти, които клиентите не биха искали да пропуснат при никакви обстоятелства. Брайън Йербрът от анализаторската компания Edward Jones прогнозира увеличение на продажбите от 2,8% за ноември и декември. Така той се оказва по-песимистичен, отколкото индустриалната асоциация на САЩ, която очаква ръст от 3,9 на сто.

Петъкът след Деня на благодарността носи обикновено най-високите продажби за годината. Ето защо много търговци на дребно се чувстват принудени да пуснат евтини предложения още в деня на празника. Target, Best Buy и Toys R Us канят клиентите си в магазините си по-рано в сравнение с миналата година. Много магазини на Wal-Mart дори са били отворени през целия ден, като ценовите намаления са започнали вечерта. Намаления в деня на празника са обявили и Kohl's, J.C. Penney и Macy's.

Но не всички американци са щастливи от това. В интернет циркулират петиции за край на „тази лудост“. А някои търговци на дребно, за които „фестивалът на реколтата“ не е толкова ценен, колкото този семеен празничен ден, отказват да участват в суматохата.

Онлайн продажбите в Деня на благодарността са нараснали с 11,5 на сто на годишна база, показват данни на IBM Digital Analytics. Но много от пазаруващите са се задоволили с „по-евтина плячка“. „Тук съм заради телевизор, и това ще е всичко за днес", казва 20-годишният Йоанис Гомес.

Главният магазин на Macy's в Ню Йорк е бил препълнен. 500 служители е трябвало да се справят с наплива на клиентите. В очите на мнозина е бил изписан ужасът при наплива на хиляди при отварянето на вратите. "Това е лудост", казва продавачка. "Ние не сме обучени за това“.

30-годишната учителка Джил Маккормак идва от Ирландия с празни куфари. "Всичко, което е намалено и се побира в багажа, ще го купим", казва тя. "Останалата част от семейството отиде на вечеря. Те ни смятат за луди“, добавя тя.

Повече за потребителския наплив вижте в галерията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:03 | 10.09.22 г.
fallback