Американските търговци обмислят варианти заради скъсения период за Коледното пазаруване. Традиционно потребителите в САЩ започват да пазаруват за празниците в дните след Деня на благодарността.
Празникът се празнува в последния четвъртък на ноември, а в петък започват намаленията на магазините.
Денят носи името „Черен петък”, но това е свързано със счетоводен термин – когато фирмите излизат на печалба, а не е заради някоя трагедия. Веднага след това идва ред и на „Цифровия понеделник”, когато хората се завръщат в офисите си и идва часът на онлайн пазаруването.
През тази година Денят на благодарността се пада на 28 ноември, отбелязва Reuters. Спрямо миналата година „търговските” дни са с шест по-малко.
По тази причина и някои магазини вече започнаха с отстъпките. На сайта на Wal Mart например вече има оферти, предлагащи отстъпки.
Toy R Us пък започна с месец по-рано рекламната си кампания и предлага отстъпки за своите редовни клиенти още от 31 октомври. Target Corp ще похарчи повече за реклама на офертите си, сочи анализът на плановете на компанията.