Whirlpool Corp oтчете повече от двойни печалби за третото тримесечие спрямо година по-рано, съобщава MarketWatch. Производителят на домакински уреди се е възползвал от увеличеното търсене в Северна Aмерика и подобрените маржове.
Най-големият световен производител на перални машини, хладилници и други големи уреди за дома отново повиши очакванията си за годишната печалба на акция до 9,90-10,10 долара на брой. При представянето на предходния финансов отчет през юли компания прогнозира ниво от 9,50-10 долара на ценна книга.
Потребителите са показали подновен интерес към закупуване на уредите на компанията с оглед на подобряването на икономическите перспективи в САЩ и Канада. Whirlpool очаква доставките в региона да нараснат с около 9 на сто за цялата 2013 г. Същевременно останалите прогнозите са за нулев растеж в Европа, Близкия Изток и Азия, а в Латинска Америка и Азия – минимално покачване съответно от 1% и 2 на сто.
В последните месеци Whirlpool се въздържа от понижаване на цените на потребителските стоки, предлагайки същевременно високо иновативна продуктова гама. Това доведе до ръст на брутния марж на печалбата до 18,1% от 15,6 на сто година по-рано.
Печалбата на дружеството е нараснала до 196 млн. долара, или 2,42 долара на акция, в сравнение със 74 млн. долара, или 0,94 долара на ценна книга, година по-рано. Изключвайки еднократните ефекти, печалбата се е покачила до 2,72 долара на акция от 1,80 долара в периода юли-септември 2012 г.
Продажбите са нараснали с 4,2% до 4,68 млрд. долара. Изключвайки валутните изменения, ръстът е достигнал дори 5 на сто, воден от добрите постижения в Северна Америка.
За сравнение, анкетираните от Thomson Reuters анализатори прогнозираха печалба от 2,61 долара на акция и приходи от 4,74 млрд. долара.
От Whirlpool заявиха, че приходите в Северна Америка – традиционно най-добре представящият се пазар за компанията, са се покачили с повече от 8% до 2,6 млрд. долара. Без да се включват валутните изменения, продажбите в Южна Америка пък са намалели с близо 1%.
В Европа, Близкия Изток и Африка ръстът на продажбите е достигнал 5%, а в Азия – 2 на сто.
Ценните книжа на дружеството затвориха търговията в понеделник на ниво от 130,97 долара за брой. Към момента капитализацията на компанията се покачва с 29% от началото на настоящата година.