fallback

Слабото търсене на напитки в Северна Америка не повали PepsiCo

Печалбата от 1,24 долара на акция изненада приятно анализаторите

16:16 | 16.10.13 г.
Автор - снимка
Създател

PepsiCo Inc. отчете по-висока от очакваното печалба за третото тримесечие, след като по-силните продажби на популярните снаксове Frito-Lay са компенсирали слабото търсене на безалкохолни напитки в Северна Америка.

Компанията, част от която са също известните брандове Gatorade, Mountain Dew и Tropicana, се похвали с високи цялостни приходи от продажбите на хранителни продукти, пише Associated Press. Въпреки че дружеството е популярно основно с газираните си напитки, повече от половината му постъпления идват именно от храни.

В периода юли-септември PepsiCo е спечелила 1,91 млрд. долара, или 1,23 долара на ценна книга, спрямо 1,9 млрд. долара, или 1,21 долара на брой, година по-рано.

Като се изключат еднократните елементи, компанията е отчела печалба от 1,24 долара на акция. Данните изненадаха приятно експертите, които прогнозираха печалба от 1,17 долара на ценна книга.

Приходите на дружеството са нараснали с 2 на сто до 16,91 млрд. долара в сравнение с очакванията за ръст до 17,02 млрд. долара.

PepsiCo разполага с разнообразен портфейл от хранителни продукти и напитки. Въпреки това компанията продължава да изостава от основния си конкурент Coca-Cola на северноамериканския пазар.

Въпреки като цяло оптимистичните данни, от PepsiCo изразяват опасенията си за търсенето на безалкохолни напитки в Северна Америка. По думите на представители на компанията обемът на продажбите на газирани напитки, например, е паднал със "средна едноцифрена стойност".

За сравнение, Coca-Cola, която публикува финансовия си отчет във вторник, обяви, че е покачила пазарния си дял при газираните напитки, въпреки че общият обем на продажбите в региона е останал без изменение.

Незадоволителните резултати принудиха PepsiCo да търси решение на проблема. Дружеството обмисля преструктуриране на звеното си за напитки в Северна Америка, като в плановете влиза дори и продажба. Въпреки това компанията ще запази позициите си в бизнеса с газирани продукти в други части на света, като Китай и Русия, където търсенето е значително по-силно.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:12 | 09.09.22 г.
fallback