Американската търговска верига Wal-Mart, която разчиташе на чуждите пазари, за да ускори растежа си, е претърпяла неуспех в Индия и замразява разширяването си в страната, съобщава Financial Times.
Веригата не е добавяла нов магазин към портфолиото си от 20 обекта в Индия от миналия октомври. Първият магазин в страната бе открит през 2009 г. чрез съвместно дружество с местната Bharti Enterprises.
Поделението на Bharti, което управлява магазините Easy Day с техническата и мениджърската подкрепа на Wal-Mart пък не е откривало нов обект от ноември.
През миналата година Индия реши да отвори своята индустрия за продажби на дребно като позволи чужди инвестиции до 51% в местни компании, които продават чуждестранни марки.Според британското издание американската верига стопира експанзията си в Индия, след като местното правителство разследва дали тя е нарушила предишна забрана за чуждестранна собственост чрез отпускането на заем на Easy Day.
Самата Wal-Mart разследва дали нейни ръководители в Индия са подкупвали местни служители, за да получат разрешения за отваряне на магазини.
През миналата година 29% от продажбите на Wal-Mart се падаха на международния й бизнес, който през второто тримесечие на тази година отчете спад на печалбата заради предпазливото потребление на клиентите и по-високи от очакваното разходи за разследвания, свързани с подкупи за местните власти, включително в Китай и Мексико.