fallback

Ограничаването на разходите повиши печалбата на Best Buy

Положителните финансови резултати на веригата за потребителска електроника повишиха доверието на инвеститорите в ценните ѝ книжа

16:38 | 20.08.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-големият търговец на потребителска електроника в света – Best Buy Co Inc, отбеляза първата си тримесечна печалба в последната една година с оглед на чувствителното ограничаване на разходите, което компанията предприе в последните месеци, съобщава Ройтерс.

Отчетените в периода април-юни печалби и приходи надхвърлиха прогнозите на анализаторите. Нетната печалба на компанията нарасна до 266 млн. долара, или 0,77 долара на акция през приключилото на 4-ти август фискално тримесечие. Година по-рано Best Buy Co отчете ръст на печалбите от 12 млн. долара, или 0,04 долара на акция.

Изключвайки еднократните ефекти, компанията е реализирала печалби в размер на 0,32 долара на акция, докато средната прогноза на анкетираните по-рано анализатори бе за резултат от 0,12 долара.

Въпреки спада на приходите с 0,4 на сто до 9,30 млрд. долара резултатът надхвърли очакванията на експертите, които прогнозираха понижение до 9,13 млрд. долара.

По думите на главния изпълнителен директор Хъбърт Джоли, който пое кормилото миналата есен, компанията е променила коренно начина си на управление, съкращавайки работни места и затваряйки някои от недостатъчно ефективните си магазини. В последните месеци Best Buy Co успя да се освободи и от неползотворните си активи в европейския джойнт венчър, който компанията бе оформила с Carphone Warehouse Group.

На фона на засилващата се конкуренция от Best Buy Co се похвалиха също, че са успели да понижат цените си и по този начин да реализират повече бързооборотни технологични стоки, като например смартфони и таблети. Компанията също така е инвестирала в обучение на служителите си и е преструктурирала своята интернет страница.

Продажбите на магазините, отворени преди поне 14 месеца, са се понижили с 0,6 на сто, като по-голямата част от отстъплението се дължи на спада на вътрешния пазар. Компанията дължи намаляването на вътрешните продажбите на краткосрочните прекъсвания, свързани с оформянето на отделни вътрешни онлайн магазини на големи производители като Samsung Electronics и Microsoft Corp.

От Wall Street адмирираха последните постижения на компанията. Пазарната стойност на акциите на щатския търговец скочи с 15,7% до 35,55 долара за брой в предпазарната търговия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:58 | 12.09.22 г.
fallback