Печалбата на Starbucks за второто тримесечие на 2013 г. расте с 25% на годишна база благодарение на ръста в продажбите във всички региони на веригата, пише Market Watch.
През третото тримесечие на финансовата година Starbucks реализира печалба от 417,8 млн. долара, или 55 цента на акция. Това е увеличение спрямо печалбата от 333,1 млн. долара, или 43 цента на акция, година по-рано. Приходите се покачват с 13% и достигат 3,74 млрд. долара.
Оперативният марж се увеличи от 14,9% до 16,4%. В момента акциите на компанията бележат исторически връх, като поскъпнаха с 27% от началото на годината.
Акциите й поскъпнаха с 5,2% до 71,79 долара за брой в следобедната търговия на борсата вчера. Представянето на книжата на Starbucks надмина очакванията на анализаторите на Wall Street. Компанията завиши поставените цели относно печалбата за финансовата година, която тя очаква за една нейна акция. От първоначално заложената цел от 2,12-2,18 долара печалба за брой прогнозата е вече за печалба от 2,23 долара.
За 2014 г. Starbucks очаква една акция да донесе печалба в интервала 2,55-2,65 долара при очакван ръст на приходите от 10-13%. Анкетираните от Ройтерс анализатори очакват през следващата година печалбата от една акция да е 2,64 долара, а приходите – с ръст от 12%.
Starbucks отчита по-високи приходи от продажби в САЩ в сравнение с конкурентите си. Компанията дължи това на широко възприеманата програма за лоялност към клиентите си. Тя се стреми да разнообрази традиционния си бизнес с кафе, като прави опити да разшири търговията с пакетирани продукти и храни. Starbucks обяви намерението си да търси партньорство с Данон. Целта й е да предлага в своите заведения кисело мляко и други подобни продукти.
Наскоро тя закупи компанията за чай Teavana за 620 млн. долара. Starbucks се впусна и в други нови начинания – производство на енергийни напитки и на собствена машина за еспресо. Плановете включват и отваряне на кафенета в нови региони на Америка и Китай през следващите няколко години.
От Starbucks отчита ръст от 9% в продажбите на кафе в заведенията си в Китай и в страните от Азиатско-тихоокеанския регион. С толкова се увеличават продажбите в САЩ. В Европа, Близкия Изток и Африка приходите от продажби нарастват само с 2%.